۰

مسجد ۵۰۰ ساله بابل در آتش سوخت

مسجد جامع بابل از بزرگترین و قدیمی ترین مساجد استان مازندران شب گذشته در آتش سوخت و ۱۰۰ میلیون تومان خسارت بر جا گذاشت.
کد خبر: ۲۸۰۴۲
۱۰:۵۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبستان، مسجد جامع بابل که قدمت بیش از 500 ساله دارد یکی از بزرگترین مسجد جامع مازندران است که روز گذشته بر اثر آتش سوزی سوخت. دلیل این آتش سوزی اتصال سیم برق عنوان شده است.

این مسجد که یکی از مهمترین مساجد شهرستان و به عنوان پایگاه مذهبی بابل محسوب می‌شود در ایام مختلف ازجمله ماه مبارک رمضان، محرم و صفر مملو از نمازگزاران بابلی است که به این مکان مقدس مشرف شده اما با توجه به اینکه بعد از گذشت دو سال مرمت و بازسازی این مسجد از یک هفته گذشته توسط میراث فرهنگی بابل آغاز شده بود متاسفانه روز گذشته در آتش سوخت.

 بنا به نظر کارشناسان آتش نشانی بابل، آتش سوزی مسجد جامع بابل بیش از 100 میلیون  تومان خسارت برجا گذاشت.

بنابراین گزارش، حدود 100 میلیون تومان اعتبار استانی برای مرمت و بازسازی مسجد جامع بابل مصوب شده بود که با تخصیص 50 میلیون تومان اعتبار کار مرمت و بازسازی این مسجد که یکی از بزرگترین مساجد جامع مازندران است از هفته گذشته آغاز شد.

به دلیل مرمت مسجد جامع بابل، نمازگزاران این مسجد با برپا کردن چادر در حیاط مسجد به اقامه نماز می‌پرداختند که به دلیل انتقال بخاری به چادر، روشن بودن بخاری سبب اتصال سیم برق و متعاقب آن آتش سوزی مسجد شد.

آتش‌سوزی در ضلع شمالی مسجد سبب از بین رفتن دیوار، پنجره و وسایل داخل آن شد. برآورد کلی خسارت آتش سوزی مسجد جامع بابل توسط کارشناسان آتش‌نشانی بابل دردست بررسی است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: