۳
آیت‏ الله صافی گلپایگانی:

آماده شهادت در میان شیعیان پاکستان هستم

آیت ‏الله صافی گلپایگانی گفتند: اگر بدانم که با رفتن من به پاکستان و شهادتم در میان شیعیان این کشور، در کار آنان گشایشی حاصل می‏شود، خدا می‏داند که از صمیم قلب آماده رفتن به آنجا هستم.
کد خبر: ۲۷۸۱۳
۱۱:۲۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، جمعی از علماء، روحانیون و طلاب پاکستانی حوزه علمیه قم، عصر شنبه 14 آبان‏ـ  با "آیت ‏الله صافی گلپایگانی"، از مراجع عظام تقلید دیدار کردند.

آیت‏ الله صافی گلپایگانی طی سخنانی در این دیدار گفتند: اگر بدانم که با رفتن من به پاکستان و شهادتم در میان شیعیان این کشور، در کار آنان گشایشی حاصل می‏شود، خدا می‏داند که از صمیم قلب آماده رفتن به آنجا هستم.

ایشان با بیان اینکه مرگ برای همه انسان‏هاست و چه بهتر که با شهادت از این دنیا رخت بربندیم، خطاب به طلاب پاکستانی گفتند: اگر بگویید که حضور من فایده دارد، من با شما به کویته پاکستان خواهم آمد.

آیت ‏الله صافی گلپایگانی افزودند: بالاتر از هر نیکی و خوبی، خوبی دیگری وجود دارد جز شهادت که بالاتر از آن چیز دیگری وجود ندارد.

ایشان با بیان این مطلب که اکنون شیعیان پاکستان و کویته در یک آزمایش بزرگ واقع شده‏اند و استقامت آنان از اهمیت فراوانی برخوردار است، اظهار امیدواری کردند که این استقامت پیروان اهل‏بیت(علیهم السلام) تا حصول نتیجه برقرار باشد.

آیت‏ الله صافی گلپایگانی افزودند: شیعیان پاکستانی اطمینان داشته باشند که برنامه‏های دشمنانشان شکست می‏خورد.

ایشان اظهار داشتند: آزمونی که مردم پاکستان و شیعیان کویته و جاهای دیگر به آن مبتلا هستند، همانند آزمایش‏های صدر اسلام و زمان بنی‏امیه و حتی بالاتر از آن است، زیرا شهدایی که شیعه در این دوران می‏دهد از زمان صدر اسلام بیشتر است.

آیت‏ الله صافی گلپایگانی افزودند: مصائب بزرگی که در آن کشور بر شیعیان وارد می‏شود و جنایات‏هایی که گروه‏های اسلام‏ستیز و شیعه‏ستیز در آن کشور مرتکب می‏شوند دل هر شیعه، بلکه هر انسانی را که از آدمیت و عواطف و انسانیت بهره‏ای داشته باشد، به درد می‏آورد.

ایشان با بیان اینکه دشمنان شیعه در واقع دشمنان پاکستان بوده و به دنبال این کشور هستند، تصریح کردند: وضع فعلی پاکستان بسیار متشنج است و این وضع، آینده و استقلال آن کشور را تهدید می‏کنند.

آیت‏ الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه وهابی‏ها الآن در دنیا روزبه‏روز در حال تنزل‏اند، خاطرنشان کردند: آن حیثیت و اعتباری که اینها از اول به خیال خودشان کسب کرده بودند الآن دنیا فهمیده است که اینها دعوت‏شان به اسلام و توحید نبوده، بلکه اینها نوکر اجنبی بوده‏اند و اینها را روز اول که انگلیسی‏ها آوردند و الآن نیز با آمریکا هستند.

ایشان با تأکید بر لزوم همدردی با شیعیان پاکستان، افزودند: شیعه، شیعه است؛ چه در کویته باشد و چه در مشهد و شیراز و عراق و نجف و در مصائبی که در پاکستان بر شیعیان وارد می‏شود، همه شریکند.

آیت‏ الله صافی گلپایگانی در پایان سخنان خود اظهار داشتند: البته محکوم کردن کافی نیست و باید اقدامات جدی‏تری انجام شود و لازم است دولت و حکومت ایران در این جهت کارهای اساسی و مؤثری انجام دهد.

منبع: ابنا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
خداوند متعال اين مرجع عزيز را براي ما حفظ بفرمايد والگويي براي يكسري از مراجع كه اگر دنيا را آب ببرد آنها را خواب مي برد باشد
براي سلامتي وظهور امام زمان (عج) وسلامتي امام خامنه اي و حضرت ايت الله صافي گلپايگاني وديگر مراجع بزرگوار كه به مشكلات مسلمانان وشيعيان در سراسر جهان اهميت مي دهند صلوات محمدي بفرستيد
ناشناس
Canada
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
برای مراجع تقلید تکلیف تعیین نکنید لطفا.حواست به خودت باشه که یک وقت دنیا را آب نبره و تو را خواب
ناشناس
United States
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
Ya Allah, Ajjel levaliyek al hojjat ebn alhasan