۰

سازمان ملل و محکوميت سرکوب معترضان يمني

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد هم‎صدا با يمني‌هاي مخالف علي عبدالله صالح، سرکوب مردم به دست عوامل رژيم يمن را محکوم کرده است.
کد خبر: ۲۷۰۹۸
۰۹:۴۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از پرس تي‌وي ، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه، قويا کشتار تعداد زيادي از معترضان صلح جو را در جريان اعتراضات اخير در يمن، محکوم کرده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنين، مجازات را براي آن‌دسته از افرادي که مسئول کشته‌شدن صدها نفر از مردم يمن از زمان شروع اعتراضات بوده‌اند، خواستار شد.

اين درحالي است که معترضان يمني نيز روز گذشته در مراسم تشييع جنازه 13 تن از معترضان که روز سه شنبه به دست عوامل رژيم صالح کشته شده بودند، سرکوب تظاهرکنندگان صلح‎طلب را محکوم کرده‎اند.

در همين حال، معترضان يمني تاکيد دارند که تا زمان تحقق مطالباتشان، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

معترضان همچنين، اتخاذ تصميم قاطع شوراي امنيت را براي مجازات عاملان کشتار معترضان صلح‎طلب و حمايت ازاهداف قيام آن‌ها، خواستار شدند.

درهمين حال، متفکران مسلمان يمني، در کنفرانسي که با هدف بررسي اوضاع سياسي در يمن برگزار شد، کشتار معترضان صلح جو را از سوي نيروهاي رژيم صالح، محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در اين کنفرانس، همچنين اتحاد تمامي انديشمندان و تلاش آن‌ها را درزمينه اولويت قراردادن منافع ملي بر تمامي منافع شخصي و حزبي، خواستار شدند.

اين در حالي است که علي عبدالله صالح در جلسه فوق‌العاده حزب حاکم، بار ديگر پافشاري کرد که استعفا نمي‌دهد و قدرت را به آن‌دسته از افرادي که وي از آن‌ها به عنوان وطن فروشان نام برد، واگذار نخواهد کرد.

علي عبدالله در ادامه تصريح کرد، در صورت برگزاري انتخابات زودهنگام ، ابوربه منصور هادي معاون وي، به عنوان نامزد حزب حاکم در اين انتخابات شرکت خواهد کرد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: