۰

صدور حکم زندان براي 19 فعال ديگر بحريني

دادگاهي نظامي در بحرين 19 نفر از فعالان مخالف دولت را به جرم شرکت در تظاهرات ضد دولتي به زندان محکوم کرده ست.
کد خبر: ۲۶۶۰۷
۰۱:۴۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، اين فعالان به اتهام آتش‌زدن يک پاسگاه پليس در منامه، پايتخت بحرين، در جريان تظاهرات ضد دولتي از يک تا پنج سال به زندان محکوم شدند.

اين افراد همچنين به شرکت در اجتماعات عمومي "با هدف ارتکاب جرم و برهم‌زدن امنيت" متهم شدند.

اين در حالي است که رژيم بحرين بيش از 100 نفر از فعالان مخالف دولت را به اتهامات گوناگون از جمله شرکت در تظاهرات ضد دولتي به زندان محکوم کرده است.

يک دادگاه نظامي در بحرين روز دوشنبه (11 مهر، 3 اکتبر) 36 فعال مخالف دولت اين کشور از جمله چند دانشجو را به علت شرکت در تظاهرات ضد دولتي به حبس‌هاي طولاني مدت از 15 سال تا حبس ابد، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاري دولتي بحرين، 14 تن از اين افراد به کشتن يک شهروند پاکستاني با "هدف تروريستي" و همچنين "تجمع براي شورش" متهم و به حبس ابد محکوم شدند.

اين احکام چند روز پس از آن صادر شد که دادگاه نظامي مشابه‌اي روز پنج­شنبه (7 مهر، 29 سپتامبر) 20 پرستار و پزشک را به 5 تا 15 سال زندان محکوم کرد.

صدور اين احکام سنگين واکنش‌هاي بين المللي را با خود به همراه داشت. دبير کل سازمان ملل نيز روز جمعه ضمن ابراز "نگراني عميق" درباره صدور احکام سنگين، آزادي زندانيان سياسي در بحرين را خواستار شد.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل نيز اعلام کرد اين محاکمه بر مبناي معيارهاي بين المللي با شفافيت انجام نشده است، زيرا متهمين دسترسي محدود به وکلا داشتند.

مردم بحرين از اواسط ماه فوريه تا کنون با برگزاري تظاهرات ضد دولتي خواستار پايان حاکميت استبدادي خاندان آل خليفه هستند که به گفته آنان استبداد حکومتي، تبعيض و سرکوب هرگونه مخالفتي را به امري نهادينه در بحرين تبديل کرده‌اند.

معترضان بحريني بر اين باورند که استبداد حکومتي، تبعيض و سرکوب، هرگونه مخالفتي را به امري نهادينه در بحرين تبديل کرده ‌است.

رژيم بحرين که از حمايت امريکا و پشتيباني نظامي نيروهاي سعودي برخوردار است، با سرکوب خشونت‌آميز به اعتراضات مردمي پاسخ مي­دهد که در اثر اين سياست شماري کشته و زخمي و صدها نفر بازداشت و شکنجه شده‌اند.

منبع : پرس تی وی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: