۰

کشتن العولقی برخلاف قانون آمریکا بود

یک کارشناس آمریکایی کشته شدن "انور العولقی" توسط ارتش آمریکا را مغایر با قانون اساسی این کشور و قوانین بین المللی دانست.
کد خبر: ۲۶۵۲۶
۰۹:۲۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، دولت آمریکا با کشتن "انور العولقی" که گفته می شود سرکرده القاعده در یمن بوده، قانون اساسی خود را زیر پا گذاشت.

رئیس مرکز حقوق قانون اساسی آمریکا با بیان این مطلب گفت دولت "باراک اوباما" با کشتن این فرد که شهروند آمریکایی به شمار می رود اقدامی غیرقانونی انجام داده است.

وی تاکید کرد واشنگتن با این کار نشان داد که اگر به نظرش یک شهروند خطرناک بیاید، وی را در هر کجای جهان مورد هدف قرار داده و می کشد.

روز جمعه یک هواپیمای بدون سرنشین ارتش آمریکا با شلیک یک موشک "انور العولقی" ۴۰ ساله را در شمال یمن هدف قرار داد و کشت. در پی این حمله واشنگتن اعلام کرد العولقی پس از شرکت در یک مراسم خاکسپاری درون یک خودرو در یک جاده بیابانی در حال حرکت بوده که مورد اصابت موشک قرار گرفته است.

در این حمله همچنین "سمیر خان" شهروند آمریکایی سردبیر سایت "اینسپایر" ارگان تبلیغاتی القاعده و "ابراهیم حسن الاصیری" مهندس عربستانی طراح بمبهای به کار رفته در حملات این شبکه کشته شده اند.

منبع : مهر به نقل از استاندارد
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: