۰

هشدار نخست وزیر عراق نسبت به خطر بازگشت حزب بعث به قدرت

نخست وزیر عراق تصریح کرد: آنچه که امروز از تحول در اراده ملت عراق شاهد هستیم، ملتی که خواهان آزادی هستند،بارقه های آن از انتفاضه سال 1991 میلادی و جنبش شهید محمد صدر در رویارویی با دیکتاتورها آغاز شد.
کد خبر: ۲۶۴۸۰
۰۸:۴۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :

به گزارش «شیعه نیوز» ، "نوری المالکی" نخست وزیر عراق با شرکت در مراسم سالگرد شهادت "محمد صادق الصدر" از مراجع شیعیان در عراق اظهار داشت: عراق همچنان در دایره خطر قرمز بازگشت حزب بعث و ایادی آنها به قدرت و نفوذشان به روند سیاسی است اما دولت منتخب عراق بدون هیچ اهمالی تلاش خواهد کرد تا مانع بازگشت آنها به عرصه قدرت شود.

مالکی تصریح کرد: برخی طرف ها تاکنون حتی اقدامات حزب منحله بعث و جنایات آنها در حق ملت عراق و نقش آنها در نابودکردن کشور را محکوم نکرده اند و حتی برخی به عملکرد رژیم سابق افتخار می کنند.

وی از عراقی ها خواست تا مانع بازگشت دیکتاتوری شوند و آزادی، دموکراسی و برابری بدست آمده را حفظ کنند.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: آنچه که امروز از تحول در اراده ملت عراق شاهد هستیم، ملتی که خواهان آزادی هستند،بارقه های آن از انتفاضه سال 1991 میلادی و جنبش شهید محمد صدر در رویارویی با دیکتاتورها آغاز شد.

وی افزود: راه همچنان طولانی است و نباید به گذشته بازگردیم یا به کسانی که مردان و علمای ما را به کام مرگ فرستاده اند، بار دیگر به قدرت برسند و باید از دستاوردهای خود حفاظت کنیم.

مالکی افزود: امروز 90 درصد برای خراب کردن چرخ آبادانی عراق می‌کوشند و تنها 10 درصد هستند که برای آبادانی این کشور تلاش می‌کنند، لذا عراق یک قدم جلو می‌رود و پنج قدم عقب برمی‌گردد .دولت عراق مشکلات زیادی دارد. برخی نمی خواهند که این کشور پیشرفتی کند زیرا این کشور با برخورداری از شخصیت های بزرگ، توانمندی های متعدد و ثروت زیاد جهان را به هراس می اندازد و عناصر تخریب و نابودی این کشور بسیار زیادند.

حکیم: تنها راه رویارویی با تهدیدهای موجود وحدت ملی است

"عمار الحکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در این مراسم گفت: امروز عراق به شدت نیازمند وحدت و همبستگی برای رویارویی با چالش‌های موجود است، لذا همه باید با وحدت و همبستگی به مبارزه با مشکلات کشور، منطقه و کشورهای اسلامی بپردازند.
وی افزود: مقابله با این تهدیهای امنیتی، فرهنگی و سیاسی تنها از طریق وحدت و نادیده گرفتن منافع شخصی و توجه به منافع عموم ملت عراق امکان پذیر خواهد شد.


فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه ای "الحیات"
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: