۰

15 سال زندان براي 32 مخالف رژيم بحرين

دادگاهي نظامي در بحرين 32 نفر را به جرم شرکت در اعتراضات ضد دولتي اوايل سال جاري در اين کشور، به 15 سال زندان محکوم کرده است.
کد خبر: ۲۶۲۳۴
۰۷:۲۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز» ، يوسف فليفال، دادستان کل نظامي بحرين روز دوشنبه (4 مهر، 26 سپتامبر) گفت که متهمان به جرم انجام "اقدامات تروريستي" در جريان تظاهرات ضد دولتي محکوم شدند.

بر پايه گزارش‌ها، دو برادر عضو تيم ملي هندبال بحرين نيز در ميان محکومان هستند. آن‌ها به همراه 150 ورزشکار، مربي و داور، در جريان سرکوب‌هاي دولتي بازداشت شدند.

اين دادگاه پشت درهاي بسته برگزار شد، اما به گفته تلوزيون دولتي بحرين همه 32 فرد افزون بر تجمع در خيابان‌هاي عمومي، "به اتهام آتش زدن، سرقت مسلحانه، حمل بمب دستي آتش‌زا و اقدامات تروريستي" محکوم شدند.

دادگاه مشابهي روز گذشته رئيس انجمن معلمان بحرين و معاون وي را به جرم حمايت از مخافلان به ترتيب به 10 و 3 سال زندان محکوم کرد.

گروه‌هاي حقوق بشر از رژيم منامه خواسته‌اند محاکمه غيرنظاميان در دادگاه‌هاي نظامي را متوقف کند.

مردم بحرين از اواسط ماه فوريه تا کنون با برگزاري تظاهرات ضد دولتي خواستار پايان حاکميت استبدادي خاندان آل خليفه هستند که به گفته آنان استبداد حکومتي، تبعيض و سرکوب هرگونه مخالفتي را به امري نهادينه در بحرين تبديل کرده‌اند.

رژيم بحرين که از حمايت امريکا و پشتيباني نظامي نيروهاي سعودي برخوردار بوده با سرکوب خشونت‌آميز به اعتراضات مردمي پاسخ داده است که در اين ميان تا کنون شماري کشته و صدها نفر زخمي، بازداشت و شکنجه شده‌اند.

منبع : پرس تي وي
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: