۰

انفجار خونین در پایتخت هند

در پی انفجار یک بمب مقابل ساختمان دادگاه عالی دهلی‌نو، پایتخت هند دستکم ۹ نفر کشته و ۴۵ نفر مجروح شدند.
کد خبر: ۲۵۶۸۰
۱۷:۱۷ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
SHIA-NEWS شيعه نيوز:


به گزارش «شيعه نيوز» ، در پی انفجار یک بمب مقابل ساختمان دادگاه عالی دهلی‌نو، پایتخت هند دستکم ۹ نفر کشته و ۴۵ نفر مجروح شدند. وزارت کشور هند نگران افزایش شمار قربانیان این حادثه است. در دهلی و سایر شهرهای بزرگ هند تدابیر امنیتی تشدید شده‌اند.

بر اساس اطلاعاتی که تا کنون منتشر شده، این بمب درون یک کیف دستی مقابل در ورودی ساختمان جاسازی شده بود و پیش از آغاز نخستین جلسه دادگاه در روز چهارشنبه (۱۶شهریور/۷اوت) منفجر شده است.

دولت هند انفجار این بمب را به شدت محکوم کرد و آن را «اقدامی تروریستی» خواند. در بیانیه وزارت کشور هند هدف این اقدام «بر هم زدن ثبات کشور» و «گسترش وحشت» عنوان شده است. تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است. این انفجار شدیدترین سوقصد، پس ۳ انفجاری است که ‎۱۳ ژوئيه در شهر بمبئی رخ دادند و ۲۶ نفر را به کام مرگ کشیدند و ۱۳۰ نفر را مجروح کردند.

ساختمان دادگاه عالی هند در مرکز دهلی واقع است و شمار دیگری از ساختمان‌های دولتی و از جمله پارلمان هند نیز در نزدیکی آن قرار دارند. دفاتر بسیاری از سیاستمداران و مقام‌های ارشد دولتی هند نیز در همین محل واقع است.

منبع : آفتاب به نقل از دویچه‌له
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: