۰

ادامه اعتراضات گسترده در اسرائيل

شمار زيادي از معترضان اسرائيلي در سه شهر بزرگ فلسطين اشغالي در تظاهراتي موسوم به راهپيمايي يک ميليون نفره شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۲۵۴۹۹
۱۲:۲۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۰
SHIA-NEWS شيعه نيوز:

معترضان روز شنبه (12 شهريور، 3 سپتامبر) در 50 شهر بزرگ و کوچک از جمله تل آويو و بيت المقدس و همچنين شهر حيفا تظاهرات کردند.

به گزارش «شيعه نيوز» به نقل از پرس تي‌وي در تل آويو، دست کم 200 هزار نفر در خيابان‌هاي اين شهر دست به تظاهرات زدند.

گفته مي‌شود تظاهرات اخير در اسرائيل بزرگترين تظاهرات ضد رژيم در هفته‌هاي اخير عليه سياست‌هاي اقتصادي و اجتماعي رژيم اسرائيل بوده است.

معترضان نسبت به هزينه بالاي زندگي مخصوصا قيمت مواد غذايي، بنزين، آموزش و امور بهداشتي و درماني خشمگين هستند. آن‌ها همچنين نسبت به نابرابري‌هاي اجتماعي و شکاف فزاينده بين طبقه ثروتمند و فقير معترض هستند.

بر پايه اين گزارش، تظاهرات روز شنبه مي‌تواند با اعمال فشار روي حاکمان اسرائيل، آن‌ها را ناچار به اعلام برگزاري انتخابات پارلماني زودهنگام کند که اين امر مي‌تواند ضربه سنگيني به بنيامين نتانياهو نخست وزير جنگ طلب رژيم اسرائيل وارد کند.

نتانياهو که با افزايش درخواست‌ها مبني بر کناره گيري از قدرت روبرو شده است، کميته‌اي را به منظور رسيدگي به مطالبات معترضان تشکيل داده است. اما معترضان مي‌گويند هيچ اقدام اساسي تاکنون انجام نگرفته است.

نخست وزير رژيم اسرائيل همچنين گزينه هزينه خارج از بودجه ‌براي اصلاحات اقتصادي را رد کرده است. معترضان مي‌گويند اين پاسخ از جانب نتانياهو باعث سرخوردگي آن‌ها شده است.

تظاهرات ضد رژيم در اسرائيل از اواسط ماه جولاي با برپايي چادرهايي در تل آويو به منظور اعتراض به سياست‌هاي اقتصادي و اجتماعي بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم آغاز شد.

هزاران اسرائيلي شنبه گذشته تظاهراتي را در قدس شرقي و همچنين شهرهاي ديگر فلسطين اشغالي ترتيب دادند.

معترضان همچنين مخالف توسعه شهرک‌سازي‌هاي غيرقانوني در سرزمين‌هاي اشغال شده فلسطيني بوده و خواستار کناره گيري بنيامين نتانياهو هستند.

گفتني است سازمان دهندگان تظاهرات در اسرائيل از شبکه‌هاي اجتماعي اينترنتي براي جذب حمايت براي مبارزات خود استفاده مي‌کنند و وعده داده‌اند تا زماني که به مطالبات آن‌ها رسيدگي نشود، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: