۰

شورای حقوق بشر سازمان ملل آزادی بازداشت شدگان در بحرین را خواستار شد

شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار ازادی بازداشت شدگان سیاسی زندانهای رژیم آل خلیفه شد. به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، شهرهای بحرین در اولین روز عید سعید فطر صحنه تظاهرات گسترده شبانه بود.
کد خبر: ۲۵۳۱۷
۱۳:۰۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۰
SHIA-NEWS شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، معترضان ضمن محکوم کردن سیاست رژیم حاکم این کشور شعارهایی علیه این رژیم سر دادند. این درحالی است که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک کردند. در این راستا تظاهراتی در منطقه سنابس برای سرنگونی رژیم برگزار شد.

معترضان خواستار ازادی بازداشت شدگان سیاسی و توقف محاکمه انان شدند.

همچنین تظاهرکنندگان در منطقه بنی جمره، تعرض به شخصیتهای سیاسی و دینی را محکوم کردند و برکناری رژیم آل خلیفه را از قدرت خواستار شدند. تظاهرکنندگان در روستای سند بر لزوم ازادی بیان و توقف سیاستهای تبعیض نژادی تاکید کردند.در همین حال درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی صورت گرفت. بتول نظام گزارشگر این شبکه در گزارشی درباره تحولات اخیر بحرین گفت با گذشت زمان اقدامات سرکوبگرانه مقامات بحرینی علیه مردم این کشور شدت می یابد.

در همین حال شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین علیه تظاهرات مردمی ادامه دارد.

نزدیک به صد و هفتاد نفر در دادگاه نظامی محاکمه خواهند شد. این نهاد وابسته به سازمان ملل با ابراز نگرانی از اخراج صدها کارمند مخالف دولت خواستار منتشر کردن نام و محل بازداشت شدگان سیاسی و ازادی انان شده است. از سوی دیگر مردم بی دفاع بحرین که همچنان بر اجرای خواسته های خود و برگزاری اعتراضات مسالمت امیز اصرار دارند، بازداشت می شوند. یکی از مردم بحرین در این باره گفت:  پوکه های گلوله های گاز خفه کننده را نگاه کنید که نیروهای امنیتی آن را به سوی تظاهرات منطقه معامیر شلیک کردند.

این پوکه های گاز اشک آور نیست  . یکی دیگر از معترضان بحرینی افزود:  آنان گلوله پلاستیکی به سوی یک تظاهر کننده شلیک کردند  . خبرنگار این شبکه با اشاره به انتقاد جمعیت عمل ملی دموکراتیک از اقدامات سرکوبگرانه دولت منامه گفت: جمعیت وفاق اسلامی در بیانیه خود با محکومیت تعرض نیروهای امنیتی بحرین به منزل علی سلمان دبیر کل این جمعیت خواستار بستن دادگاه های نظامی شده است.
 
منبع :  واحدمرکزی خبر
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: