۱

بی‌هنری ما باعث عدم فراگیری حجاب شده است

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان گفت: اگر گرایش به حجاب در غرب همه‌گیر نشده است از نادانی و بی‌هنری ما است كه نتوانستیم این گوهر آشنا را به دیگران عرضه كنیم.
کد خبر: ۲۵۱۹۰
۱۵:۴۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰
SHIA-NEWS شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز» ، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در نخستین نشست نوینسدگان دینی با موضوع عفاف و حجاب كه شب گذشته در سرای اهل قلم برگزار شد، اظهار داشت: حجاب دو نوع است؛ یك حجاب انفعالی و دوم حجاب فعال و زمانی می‌شود در جامعه خودمان از حجاب سخن گفت، كه نخست حجاب فرد را از خطر مصون نگه دارد، دوم اینكه از عقل محتاط برخوردار باشد.

وی افزود: در جامعه تبلیغ و توصیه برای حجاب زمانی مثمرثمر است كه ضرر بی‌حجابی برای فرد مورد نظر قابل لمس و مشاهده باشد. دو سال گذشته دو پسر دختر جوان بی‌حجابی را مورد تعرض قرار دادند كه پس از واقعه دستگیر و مجازات شدند ولی پس از واقعه كوچكترین تغییری در حجاب فرد مورد تعدی قرار گرفته صورت نگرفت و آشكارا در مصاحبه با رسانه‌ها در مورد تجاوز و افراد متجاوز گفت‌وگو می‌كرد.

این مبلغ و كارشناس دینی ادامه داد: حجاب به منزله مهربانی زن به جامعه و خودش محسوب می‌شود؛ از یك طرف زن را نسبت به رقابت پراسترس و نابودكننده كه در - صورت بی‌حجابی در جامعه اتفاق می‌افتد رها می‌‌كند - برای اینكه زن هر اندازه‌ جذاب و زیبا باشد باز به مرور زمان جذابیت خود را از دست می‌دهد. دوم نسبت به مردان مهربانی می‌كند.

وی با بیان اینكه معنای حجاب همتراز مهربانی است نسبت به نهادینه نشدن این واژه در جامعه انتقاد كرد و افزود: این ظعف اهل رسانه، بیان، هنرمندان و سخنوران است.

پناهیان گفت: در رابطه‌ای كه بین زن و مرد ایجاد می‌شود مرد ضعیف‌تر است و  زن بیشتر بر رفتار خود كنترل دارد؛ شهوت در او پنهان‌تر است و خداوند مدیریت روابط زن و مرد را برعهده زن گذاشته است. حجاب مظهری از مدیریت زن است.

وی ادامه داد: فقط مردهای سلطه‌پرست و اقتدارگرا از حجاب زن عصبانی می‌شوند و قتل بانوی محجبه مصری مروه الشربینی در آلمان را می‌توان بر همین اساس تحلیل كرد.

نایب‌الرئیس شورای مركزی قرارگاه عمار با اشاره به سخنان شهید بهشتی كه «به آمریكا بگویید از دست ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید»، گفت: غربی‌ها نیز از حجاب ما عصبانی باشند و از عصبانیت بمیرند و غرب از بی‌حجابی در حال زوال و سقوط است.

وی گفت: خداوند ایمان را محبوب و زیبا قرار داده است و انجام به تكلیف حجاب باید محبوب و زیبا باشد حتی كسی كه نمی‌تواند حجاب داشته باشد باید حجاب را دوست داشته باشد.

پناهیان ادامه داد: امیدواریم راهی برگزینیم كه محبوبیت حجاب به جای گشت ارشاد تبلیغ شود تبلیغ حجاب بسیار راحت‌تر از نماز،‌روزه و زكات و دیگر واجبات است.

وی در پایان ابراز امیدواری كرد: حجاب‌ها از روی حجاب برداشته شود و حجاب روابط زن و مرد را كنترل كند و بیشتر از آن كه بی‌حجابی مشكل تمدن اسلامی باشد، مشكل تمدن غرب است. اگر گرایش به حجاب در غرب همه‌گیر نشده است. از نادانی و بی‌هنری ما است كه نتوانستیم این گوهر آشنا را به دیگران عرضه كنیم.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
کامران
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
جناب پناهیان، حجاب نباید زورکی و اجباری باشد. مگر در کشورهائی مثل لبنان که حجاب آزاد است، آسمان بر زمین آمده؟