۰

بسته شدن کمیته حقیقت یاب آل خلیفه

کمیته حقیقت یاب آل خلیفه در پی حمله صدها فرد معترض بصورت موقت بسته شد.
کد خبر: ۲۴۵۱۳
۱۶:۰۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰

SHIA-NEWS شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز» به نقل از العالم ، کمیته حقیقت یاب در بیانیه ای اعلام کرد، حمله به مقر این کمیته به این دلیل صورت گرفت که مردم فکر می کنند "شریف بسیونی" رییس کمیته حقیقت یاب نتایجی را اعلام کرده که مسئولان بحرینی را از جنایتها در جریان اعتراضهای مسالمت آمیز تبرئه می کند.

در این بیانیه آمده است: درهای این کمیته باید در برابر هر کسی که بخواهد اطلاعاتی را درزمینه نقض حقوق بشر ارایه دهد، باز باشد؛ ولی جهت تضمین ارایه خدمات بهتر به شاهدان و قربانیان، این افراد برای دیدار با محققان و بازرسان باید در پایگاه اینرنتی ما در شبکه های اجتماعی اینترنتی وقت قبلی بگیرند.

کمیته حقیقت یاب با بیان اینکه اطلاعات مورد نیاز را از طریق پایگاه های اینترنتی خود منتشر می کند، خاطرنشان کرد که با رسانه ها مصاحبه ای انجام نمی دهد، و درصورتیکه لازم ببیند بیانیه ای را صادر خواهد کرد.

کمیته حقیقت یاب با تاکید بر ادامه تحقیقات، اعلام کرد که دیدار با قربانیان و شاهدان و جمع آوری مدارک و ارزیابی شرایط همچنان ادامه خواهد داشت.

در این بیانیه برخلاف مواضع اخیر رییس کمیته، تاکید شده است که هنوز تصمیمی درباره میزان نقض حقوق بشر در بحرین اتخاذ نشده، و این تصمیم گیری تا پایان تحقیقات انجام نخواهد شد. البته تا هنگامی که دفتر کمیته حقیقت یاب بسته است، محققان از طریق پست الکترونیک به کار خود برای دریافت شکایتها ادامه می دهند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: