۰

خانه نواب صفوی به آتش كشيده شد

مديركل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري اصفهان گفت: خانه تاريخي نواب صفوي در اصفهان كه تاكنون چندين بار مورد تعرض و تخريب از سوي برخي افراد سودجو قرار گرفته بود، به آتش كشيده شد.
کد خبر: ۲۳۹۰۵
۱۴:۵۸ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۰
SHIA-NEWS شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز» به نقل از فارس ، اسفنديار حيدري‌پور افزود: خانه نواب كه قدمتي در حدود 400 سال دارد چند شب پيش به دست تعدادي از تخريب‌گران به آتش كشيده شد و بخش‌هايي از آن نابود شد.

وي تصريح كرد: اين خانه تاريخي در شمال شهر اصفهان و بافت تاريخي محله دردشت واقع شده و بيش از شش سال از ثبت ملي آن مي‌گذرد.

مديركل ميراث‌فرهنگي اصفهان با بيان اينكه خانه تاريخي نواب بارها مورد تعرض سودجويان قرار گرفته است، گفت: اين خانه تاريخي پس از رها شدن از طرف صاحب خانه، از گزند حوادث در امان نمانده و در سال گذشته نيز بخشي از اين خانه مورد تعرض و تخريب قرار گرفت.

حيدري‌پور بيان داشت: تاريخ تخريب قبلي به 13 مهرماه سال 89 مربوط مي‌شود كه هوت تخريب كنندگان نامعلوم گزارش شد.

اين مقام مسئول علت اين گونه اتفاقات را را متروك ماندن خانه و تجمع اراذل و اوباش اعلام كرد و اظهار داشت: تنگي مسير ساباط اين خانه تاريخي كه تردد وسايل نقليه و عابران پياده را دشوار كرده نيز دليل ديگر اين تعرضات است.

وي تأكيد كرد: اين تخريب‌ها در سال جاري با نابودي ديوار كاهگلي خانه كه در جبهه غربي كوچه قرار داشت ادامه يافت ضمن اينكه و در ورودي اين قسمت نيز از جا كنده شد.

حيدري‌پور در ادامه افزود: با تلاش مأموران اداره كل ميراث‌فرهنگي اصفهان اين قسمت از بنا مرمت و بازسازي شد اما متأسفانه دخالت برخي از افراد غرض ورز موجب نابودي ديوار تازه‌ساز و آجري اين خانه تاريخي شد.

مديركل ميراث‌فرهنگي اصفهان با تأكيد بر اينكه پس از اين اتفاق چند شب پيش افرادي ناشناس وارد ساختمان شده و خانه را به آتش كشيدند كه با حضور به موقع مأموران آتش‌نشاني اين حريق خاموش شد، خاطرنشان كرد: ادامه اين روند موجب مي‌شود تا در آينده‌اي نه چندان دور يكي ديگر از خانه‌هاي تاريخي به طور كامل ويران شود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: