۰

عربستان حمايت از سلفيها را تكذيب كرد

در حاليكه از زمان سرنگوني مبارك حمايت رياض از گروه هاي سلفي و تكفيري نارضايتي و اعتراض گروه ها و احزاب مصري را برانگيخته است، سفير عربستان در اظهاراتي كمك چهار ميليون دلاري كشورش به گروه هاي سلفي در مصر را تكذيب كرد.
کد خبر: ۲۳۶۸۰
۱۲:۰۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۰
SHIA-NEWS شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز» به نقل از شبكه خبري العالم، "احمد عبدالعزيز قطان " در ديدار با نجيب جبراييل رييس اتحاديه حقوق بشر مصر كمك چهار ميليون دلاري رياض به گروه هاي سلفي را شايعه خواند و گفت: عربستان به هيچ فرد يا گروه مصري كمك مادي پرداخت نمي كند.

وي افزود: چنين اقدامي از سوي رياض باعث تهديد ثبات مصر خواهد شد به همين دليل نظام و ملت عربستان هرگز چنين هدفي ندارند.

سفير عربستان اذعان كرد: وهابيت يك مذهب نيست تا عربستان مردم را به پيروي از آن دعوت كند؛ بلكه يك گرايش فكري محض است.

قطان افزود: از آنجا كه عربستان به اهميت تنوع ايديولوژيكي و فكري بيداري امت اسلامي آگاه است، مردم را به پيروي از اين انديشه فرا نمي خواند.

وي در ادامه افزود: عربستان براي ثبات مصر اهميت زيادي قايل است و در اين زمينه بسيار تلاش مي كند. همچنين عربستان از انقلاب ملت مصر كاملا حمايت كرده، و از يازدهم فوريه سال جاري ميلادي روابط خود با حكومت مبارك را كاملا قطع كرده است، و هرگز از رييس جمهور مخلوع مصر درخواست نكرده است به عربستان پناهنده شود.

اين ادعاها در حالي مطرح مي شود كه به تازگي يك نويسنده و روزنامه نگار انگليسي از پيشنهاد ميلياردي عربستان سعودي به شوراي نظامي مصر براي جلوگيري از محاكمه حسني مبارك پرده برداشت.

"رابرت فيسك " در مقاله اي در روزنامه "اينديپندنت " تاكيد كرد: سعودي ها براي جلوگيري از محاكمه مبارك، ميليون ها دلار به شوراي نظامي مصر پيشنهاد كرده اند.

سفير عربستان در عين حال افزود: پادشاه، نظام و ملت عربستان از حضور همه قبطي هاي فعال در كشورشان به گرمي استقبال مي كنند و آنها را بخش مهم و اساسي از نيروهاي فعال در اقتصاد كشور مي دانند و به آزادي آنها در زمينه اعتقاداتشان كاملا باور دارند.

وي گفت: ما جوانان كشورمان را براي ادامه تحصيل به معتبرترين دانشگاه هاي اروپايي و آمريكايي مي فرستيم و ملت عربستان به نظامشان كاملا وفادار و علاقه مند به ارزشهاي ثابت ايديولوژيك و اعتقادي شان هستند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: