۰

کميته حقيقت ياب دروغی بیش نیست

يک فعال سياسي بحرين تاکيد کرد، کميته حقيقت يابي که پادشاه بحرين تشکيل داده است تلاشي براي ارضاي شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد است که وي ماموريت آنرا ربوده است.
کد خبر: ۲۳۳۰۰
۱۳:۱۷ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۰

SHIA-NEWS شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز» ، "کريم المحروس" روز دوشنبه درگفت وگو با شبکه خبري العالم گفت: کنفرانس گفت‌وگويي که دولت بحرين برگزار کرده به نتيجه اي نرسيد است زیرا صوري و غيرواقعي است.

وي با بيان اينکه هيچ گونه توافق سياسي مشاهده نکرده است افزود: به نظر مي رسد پادشاه بحرين می خواهد، با اظهارات گروه اندکي از مخالفان و تعداد زيادي از طرفداران خود دل خوش کند برای همین ، آنان را در کنفرانسي دور هم جمع کرده و آنرا کنفرانس گفتگو ناميده است.

المحروس افزود: اين کنفرانس با اشاره به يک سري توافقاتی که هیچ ربطی به کارسیاسی ندارد و بدون هيچ نتيجه اي و پايان يافت.

وی افزود: درجبهه عمل سياسي توافقات بين طرفداران رژيم و گروههاي سياسي باقي مانده که پشتوانه مردمي واقعي ندارند و از 60 درصد فراتر نرفته است و گروههاي اصلي و مخالفان به مدت دو هفته از کنفرانس غايب بودند.

المحروس اظهارداشت: کميته حقيقت يابي که پادشاه بحرين تشکيل داده است ، تلاشي براي ارضاي شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد است که پادشاه ماموريت آنرا ربوده است به طوري که اعضاي اين شوراي قصد سفر به بحرين را داشتند اما مقامات بحرين زمان مناسب براي سفر آنها به اين کشور را مشخص نکردند سپس پادشاه اين وظيفه را ربود و از تشکيل کميته اي پادشاهي متشکل از گروهي از کارشناسان بين المللي خبر داد که ماموريت شان شخصي است و هيچ ربطي به مسائل بين المللي ندارد.

اين فعال سياسي بحرين افزود: کميته اي که پادشاه تشکيل داده است اميدي به آن نيست ، بلکه هدف اين کميته آن است که پادشاه تاثير واقعي قانون فوق العاده بر وضعيت موجود بحرين و چگونگي تعديل آن براي تقويت نيروها و ارتش خود را بررسي کند.

المحروس تاکيد کرد: اقدامات سرکوبگرانه رژيم آل خليفه بر ضد مردم هيچ معني اي ندارد، چونکه ملت بحرين راه و انقلاب خود را تا دستيابي به همه اهداف آن ادامه مي دهد و توده هاي مردم کنفرانس گفتگوي صوري را نمي پذيرند و کميته حقيقت يابي که پادشاه تشکيل داده است براي آنان بي معني است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: