۰

نظر آيت‌الله صافي گلپايگاني در خصوص حساب سپرده طلا

آيت‌الله صافي گلپايگاني به پرسشي پيرامون حكم شرعي «حساب سپرده طلا» پاسخ دادند ايشان اظهار داشتند : اگر در موقع باز كردن حساب، بانك، مثلا پنج گرم طلا به شما بفروشد و شما آن را از بانك نگيريد و هر وقت بخواهيد، خود طلا يا پول روز طلا را به شما بدهد و يا اينكه پنج گرم طلا را به شما در روز اول تحويل بدهد و شما آن را به عنوان امانت به بانك بدهيد و بعدا آن را و يا پولش را بگيريد ..
کد خبر: ۲۳۲۵۴
۲۰:۰۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰
SHIA-NEWS شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز»  ، متن سوال مطروحه و پاسخ اين مرجع تقليد به شرح زير است:

سوال: «يكي از بانك‌ها حساب سپرده‌ طلا براي مردم باز مي‌كند؛ به اين نحو كه شخص، مثلا مبلغي به قيمت پنج گرم طلا نزد بانك مي‌گذارد و به‌طور فرض حدود يك ماه ديگر اگر بخواهد به قيمت روز طلا (خواه قيمت طلا افزايش و خواه كاهش يافته باشد)، پول پنج گرم را به او تحويل مي‌دهند. حكم اين سپرده‌گذاري چيست؟»

پاسخ: «بسم الله الرحمن الرحيم. اگر در موقع باز كردن حساب، بانك، مثلا پنج گرم طلا به شما بفروشد و شما آن را از بانك نگيريد و هر وقت بخواهيد، خود طلا يا پول روز طلا را به شما بدهد و يا اينكه پنج گرم طلا را به شما در روز اول تحويل بدهد و شما آن را به عنوان امانت به بانك بدهيد و بعدا آن را و يا پولش را بگيريد، ‌ظاهرا اشكال ندارد. والله العالم»


منبع : ايسنا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: