۰

علي‌اكبر(عليه السلام) متصل به علوم وحياني بود

مشاور رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: حضرت علي‌اكبر(عليه السلام) متصل به علوم وحياني بوده و از توانايي تدبر در علوم خداوند برخوردار بود.
کد خبر: ۲۲۷۲۰
۱۰:۵۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۰
SHIA-NEWS شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز» ، حجت‌الاسلام‌ جلال‌ رضوي‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبريك ولادت حضرت علي‌اكبر(عليه السلام) در سخناني اظهار داشت: سالروز ولادت حضرت علي‌اكبر(عليه السلام) به عنوان يكي از ممتازترين جوانان هاشمي به عنوان روز جوان نام‌گذاري شده است.
وي خاطرنشان كرد: آن حضرت همه وجود خود را فدا كرد تا رضايت الهي را جلب كند و در روايات وارد شده حضرت علي‌اكبر(عليه السلام) شفاعت‌كننده مردم در روز قيامت است.
مشاور رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به ديگر ويژگي‌هاي حضرت علي‌اكبر(عليه السلام) گفت: آن حضرت نخستين شهيد از بني‌هاشم در روز عاشورا بود و نخستين لبيك‌گويي است كه امام را درك كرده و اطاعت محبت امام را پذيرفته و گوي سبقت نسبت به ديگران در اطاعت و فرمان‌پذيري از امام ربوده است.
وي خاطرنشان كرد: ويژگي‌هايي مانند معرفت، اطاعت، محبت، رسالت براي سير و سلوك به سوي خدا وجود دارد كه در وجود و روحيات حضرت علي‌اكبر(عليه السلام) موج مي‌زند.
رضوي‌مهر عنوان داشت: امروز اگر مشاهده مي‌كنيم جواناني براي اقامه عدل، قسط در بحرين با شهادت‌پذيري فرياد يا علي‌اكبر ادركني سر داده و براي دفاع از قرآن و كتاب‌هاي دعا و جلوگيري از تخريب قبور علما، امامزادگان، تكايا و حسينيه‌ها خون مي‌دهند تا هتك حرمتي نسبت به ساحت مقدس قرآن بروز نكند به دليل پيروي از حضرت علي‌اكبر(عليه السلام) است.
وي تاكيد كرد: اگر در غزه، پاكستان و كشورهاي اسلامي در روزگاران جنگ و جهاد در جبهه حق عليه باطل در ايران اسلامي جواناني با شهامت و صلابت ايستادگي كردند تا دشمن زبون به خاك و خون كشيده شود و تمام اقتدار و تماميت اسلام حفظ شود به اين دليل است كه از شخصيت‌هايي مانند علي‌اكبر(عليه السلام) پيروي مي‌كنند.
مشاور رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه شهدا و جنگجويان و نام‌آوران به شخصيت علي‌اكبر(عليه السلام) غبطه مي‌خوردند، بيان داشت: اگر رزمندگان دوران دفاع مقدس در جبهه‌هاي جنگ رشادت‌ها، دلاوري‌ها و دشمن‌شكن‌ها را از نزديك لمس مي‌كردند به دليل آن است كه به وجود و نام مقدس علي اكبر(عليه السلام) مباهات مي‌كردند.
وي خاطرنشان كرد: بعد علمي حضرت علي‌اكبر(عليه السلام) از ديگر ويژگي‌هاي آن حضرت بوده و اين جوان هاشمي متصل به علوم وحياني است و با تدبر در علوم الهي مدرس توانمند بود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: