۰

پیشنهاد حذف زندان برای مهریه

مدیرعامل ستاد دیه کشور با انتقاد از افزایش زندانیان به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه گفت: اصلاح قانون ثبت ازدواج از سوی ستاد به مجلس ارائه شده تا حکم زندان از دستور کار محاکم برای پرونده های مهریه حذف شود.
کد خبر: ۲۲۰۵۰
۱۷:۰۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۰
SHIA-NEWS شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز» اسدالله جولایی  در مورد مهریه های نامتعارف که موجب افزایش زندانیان شده گفت: پیشنهاداتی را برای اصلاح قانون ثبت ازدواج و تعیین مهریه به نمایندگان مجلس ارائه کرده و نشستهای تخصصی در این زمینه داشته ایم.

جولایی اظهار داشت: پیشنهاد ستاد دیه حذف زندان برای متهمان پرونده های مهریه است زیرا ازدواج غیر از عقد آسمانی و معنوی تفاهم نامه ای است میان یک زن و مرد برای یک عمر زندگی و صحیح نیست که برخی افراد به علت نداشتن وسع مالی برای  پرداخت مهریه دهها سال زندانی شوند.

جولایی با انتقاد از ثبت کلمه عند المطالبه مهریه در عقد نامه ها گفت: جوانها با ضرب المثل غلط "مهریه را که داده و که گرفته" عقد نامه را امضا می کنند در حالی که در دفاتر ثبت ازدواج نباید این کلمه باالاجبار ثبت شود.

وی گفت: پیشنهاد کمیته حقوقی ستاد دیه این است که در عقد نامه ها از کلمه عندالاستطاعه استفاده و ثبت شود تا زوج در صورت داشتن استطاعت و توان مالی مهریه زوجه را پرداخت کند البته این پیشنهاد است و باید در مجلس توسط کارشناسان راهکارهای جلوگیری از فرارقانونی افراد سودجو هم درنظر گرفته شود تا زوجه دچار مشکل نشود.

جولایی در ادامه با انتقاد از توقف اجرای دیه 90 میلیونی گفت: خداوند متعال برای انسان کرامت قائل شده و شایسته نیست برای جان انسان چانه بزنیم.

وی افزود: به اعتقاد من باید نرخ دیه 200 میلیون تومان تعیین شود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: