۰

آمار جرائم خراسان جنوبي هشدار دهنده است

کد خبر: ۲۱۸۷۰
۱۸:۱۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۰
SHIA-NEWS شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز» ، محمدابراهيم افشاري در ستاد ساماندهي امور جوانان استان اظهار داشت: هماهنگي بين دستگاه‌هاي اجرايي براي جلوگيري از موازي‌كاري در امور جوانان وظيفه اين ستاد است.
وي افزود: با توجه به پيشنهاد شوراي فرهنگ عمومي به كارگروه برنامه‌ريزي استان هفت محور مهم براي فعاليت‌هاي فرهنگي در سطح استان برنامه‌ريزي و دسته‌بندي شده است كه در حال حاضر آيين‌نامه آن در دست تدوين است.

معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان جنوبي ادامه داد: دستگاه‌هاي اجرايي بايد برنامه‌هاي فرهنگي خود در حوزه جوانان را با قرار دادن در غالب يكي از محورهاي مذكور نسبت به انجام هماهنگي با دبيرخانه اين ستاد در طول سال اقدام كنند.
افشاري با بيان اينكه برنامه‌هاي فرهنگي و برنامه‌هاي اوقات فراغت جوانان نبايد تنها مختص به يك دوره زماني خاص باشد، گفت: اين برنامه‌ها بايد به‌ گونه‌اي طراحي شود كه در طول سال و در مناسبت‌هاي مختلف تداوم داشته باشد.

وي به جرائم اصلي و داراي فراواني در سال گذشته در استان اشاره كرد و افزود: در ورودي پرونده جرائمي مانند قاچاق مواد مخدر، اعتياد، نزاع و درگيري و سرقت به دادگاه‌هاي استان افزايش عجيبي وجود داشته است كه تمام دستگاه‌هاي اجرايي در اين زمينه مقصر هستند كه اين آمار يك هشدار جدي براي مسئولان است.
معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان جنوبي بيكاري را عامل اصلي بروز اين جرائم عنوان كرد و گفت: مسئولان بايد برنامه‌ريزي جدي براي پر كردن اوقات فراغت جوانان داشته باشند.
افشاري با اشاره به اينكه دشمن براي انحراف جوانان ما برنامه‌ريزي‌هاي زيادي را انجام داده است، گفت: تغيير مصرف مواد‌مخدر از سنتي به صنعتي و ارزان و در دسترس بودن مواد صنعتي يكي از توطئه‌هاي دشمن براي تخريب جوانان است.

وي ادامه داد: در مقابل اين توطئه‌ها مسئولان ما نيز بايد برنامه‌ريزي دقيقي انجام دهند هر چند كه اگر اقدامات گسترده‌اي نيز صورت گيرد شايد نتوانيم وضع موجود جامعه را حفظ كنيم.
معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان جنوبي به تغييرات صورت گرفته در سازمان ملي جوانان در سطح كشور اشاره كرد و افزود: با توجه به اين ادغام و تغيير وضعيت از ابتداي سال جاري اعتباراتي به اين سازمان اختصاص نيافته است كه با توجه به نيازمندي‌هاي احساس شده اين آمادگي وجود دارد كه از محل اعتبارات استاني يا فرهنگي اين كمبودات جبران شود.

افشاري از دستگاه‌هاي اجرايي خواست تا سامانه اوقات فراغت را جدي بگيرند و دستگاه‌هايي كه اطلاعات خود را وارد اين سامانه نكرده‌اند در اين زمينه بايد اقدام كنند چرا كه در تامين اعتبار فرهنگي داراي اهميت است.
وي از تصويب هشت كميته در زيرمجموعه اين ستاد خبر داد و گفت: با وجود تقسيم‌بندي صورت گرفته تا كنون هيچ كدام از اين كميته‌ها تشكيل نشده و گزارشي نيز از عملكرد اين مجموعه‌ها دريافت نشده است.


منبع : فارس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: