۰

فرار دولت کویت از پذیرش مسئولیت مشارکت در سرکوب مردم بحرین

در پی اعتراض جمعی از نمایندگان پارلمان کویت به عملکرد این کشور در قبال سرکوب های بحرین ،شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت در نطق تلویزیونی ، نمایندگان معترض را به تخطئی از قانون اساسی متهم کرد.
کد خبر: ۲۱۶۵۱
۱۳:۵۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۰

SHIA-NEWS شيعه نيوز:


به گزارش «شيعه نيوز» شیخ صباح الاحمد الصباح در نطقی تلویزیونی اعلام کرد، شرایط کنونی به گونه ای نیست که کشور بتواند ناآرامی و هرج و مرج بیشتری را تحمل کند و رویارویی ها امنیت ملی و منابع ما را به خطر خواهد انداخت.

وي با تاکید بر ضرورت حفظ آرامش، وحدت ملی و پرهیز از اختلافات فرقه ای و قبیله ای، از فضای حاکم بر مجلس و عملکرد برخی نمایندگان انتقاد کرد و آن را خارج از چارچوب قانون اساسی دانست.

امیر کویت که اختیار انحلال مجلس را دارد، با انتقاد از پارلمان، ‌اقدام برخی از نمایندگان را نقض قانون اساسی ارزیابی کرد.

ده نماینده مخالف پارلمان کویت از سیاست شیخ ناصر محمد الاحمد الصباح، نخست وزیر کویت درباره یحرین و مشارکت در سرکوب شیعیان بحرینی انتقاد کرده اند.

این در حالی است که مخالفان اخیرا با برپایی تظاهرات و تجمعات اعتراض آمیز در مناطقی از شهر کویت، کناره گیری شیخ ناصر المحمد نخست وزیر این کشور را خواستار شدند.

در همین راستا عده ای از نمایندگان مخالف دولت نیز علاوه بر ارایه طرح استیضاح علیه نخست وزیر ضمن حمایت از اعتراضات با حضور و سخنرانی در این گونه تجمعات که چند هفته ای است روزهای جمعه در برخی نقاط کویت برگزار می شود؛ بر کناره گیری نخست وزیر از قدرت و یا برکناری وی از سوی امیر تاکید می کنند.

کویت با اعزام نیروی نظامی به به بحرین در کنار رژیم آل سعود نقش بیشتری در سرکوب مردم بحرین داشت.

کشورهای پادشاهی منطقه با خیزش مردم در جهان اسلام نگران شده اند و با سراسیمگی تمام اقدام به سرکوب قایم مردم بحرین کردند و با بسته های حمایتی سعی در بستن زبان مخالفان داخلی برآمدند.

کشورهای عربستان و کویت با دلارهای سرشار نفتی نارضایتی های مردمی را موقتاً به صورت مسکنی به عقب انداختند و آنچه مسلم است اینکه دیگر جواب دادن به حقوق و خواسته های به حق مردم در حوزه های مدنی و سیاسی با بسته های اقتصادی و پولی به حل مشکل کمک نخواهد کرد. و این موج دیر یا زود دامن نظامهای بسته پادشاهی را خواهد گرفت.


منبع : شبكه خبر

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: