۰

ادامه اعتراض هاي مردمي در عربستان

کد خبر: ۲۱۶۱۳
۱۲:۲۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۰
SHIA-NEWS شيعه نيوز :
 
به گزارش «شيعه نيوز»  ، "فؤاد ابراهيم" چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: عربستان آنگونه که مسوولان اين کشور در تکاپو هستند از موج انقلاب هاي مردمي که در کشورهاي عربي روي داده است؛ درامان نيست.

وي با اشاره به ادامه اعتراض هاي مسالمت آميز درمناطق القطيف والعواميه گفت: مردم خواسته هاي آشکاري دارند اما دولت آل سعود مي خواهد که براين خواسته ها سرپوش بگذارد و هرگونه حرکت مردمي ولو مسالمت آميز را سرکوب کند.

ابراهيم اظهار داشت: بازداشت معترضان در عربستان همچنان ادامه دارد و هدف از اين بازداشت ها ، وانمود کردن اين مساله است که دولت آل سعود قادر به سرکوب مردم است.

نويسنده و تحليلگر مسايل سياسي عربستان تاکيد کرد که دولت عربستان به دليل سرکوب مردم بهاي سنگيني را خواهد پرداخت زيرا اين اقدامات هرگز باعث نخواهد شد که مردم از حقوق و خواسته هاي خود صرف نظر کنند.

ابراهيم افزود: مقامات عربستاني به هيچگونه جنبش دموکراتيک مردمي مسالمت آميز در هيچ منطقه اي در اين کشور اجازه فعاليت نمي دهند لذا فرقي نمي کند که دعوت به ايجاد تغييرات و اصلاحات سياسي از طرف اهل تشيع يا اهل تسنن مطرح شود.

وي گفت: آل سعود مي خواهد قدرت را در انحصار خود داشته باشد و هر کسي را که با اين امر مخالفت کند ، هدف قرار مي دهد و همواره آماده سرکوب هر اعتراضي در داخل است.

ابراهيم اظهار داشت: خانواده سلطنتي عربستان خود را قانونگذار و خلفاي بحق مي دانند در حالي که همه مردم معتقدند که اين خانواده از کوچکترين عضوش گرفته تا بزرگترين آن فاسد هستند.

نوسينده و تحليلگر مسايل سياسي عربستان تصريح کرد: حکومت عربستان خود را به دور از انقلاب هاي عربي مي پندارد ولي واقعيت اين است که رياض از اين امر مستثني نيست بلکه بخشي از جهان عرب است جهاني که نياز به تغييرات ريشه اي و کلي و نظام انتخاباتي واقعي و مردمي دارد . 
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: