۰

رژيم آل خليفه محاكمه پزشكان بحريني را به تعويق انداخت

دادگاه نظامي بحرين محاكمه 20 نفر از كادر پزشكي اين كشور كه به اتهام مداواي انقلابيون در بازداشت و تحت شكنجه به سر مي‌برند را به تعويق انداخت.
کد خبر: ۲۱۵۶۱
۱۴:۲۷ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۰
SHIA-NEWS شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز» به نقل از فارس، دادگاهي نظامي در بحرين ديروز دوشنبه جلسه محاكمه 20 تن از پزشكان كه در جريان انقلاب مردمي اين كشور بازداشت شده بودند به تعويق انداخت.

وكلاي پزشكان بازداشت شده در شكايت خود به دادگاه تاكيد كردند كه موكلان آنها در جريان بازداشت مورد شكنجه شديد نيروهاي زندان بحرين قرار گرفتند.

اين پزشكان در جمع 48 نفر كادر پزشكي از جمله پرستاران و امدادگراني هستند كه به دليل معالجه زخمي‌هاي اعتراضات اخير اين كشور در بازداشت به سر مي‌برند.

دادگاه نظامي بحرين هفدهم خرداد ماه گذشته نيز محاكمه اين 48 نفر كادر پزشكي بازداشتي را تا 23 خرداد [ديروز دوشنبه] به تعويق انداخته بود تا تيم وكلاي مدافع بتوانند با موكلان خود ديدار كنند.

دادگاه نظامي بحرين به دنبال موافقت قاضي دادگاه ديروز با درخواست يكي از وكلاي متهمان مبني بر ضرورت انجام تحقيقات و معاينات پزشكي براي بررسي موضوع شكنجه اين بازداشتي‌ها، جلسه دادگاه را تا 20 ژوئن [دوشنبه هفته آينده] به تاخير انداخت.

پزشكان با اتهاماتي همچون تبليغ براي سرنگوني و تغيير نظام، در اختيار داشتن سلاح، انتشار اخبار دروغين درباره زخمي‌هاي اعتراضات اخير و پناه دادن به زخمي‌ها در بيمارستان مركزي السلمانيه قبل از اشغال آن به دست ارتش بحرين روبه‌رو هستند.

بنا به گفته شاهدان عيني كه در جلسه دادگاه حاضر بودند، متهمان تاكيد كردند كه اعتراف‌ها تحت شكنجه از آنها گرفته شده است.

يكي از وكلاي اين متهمان كه خواست نامش فاش نشود پس از جلسه ديروز دادگاه نظامي كه يك ناظر آمريكايي و چند ديپلمات خارجي نيز در آن حضور داشتند گفت: من كاملا مطمئنم كه موكلم تحت شكنجه بوده است.

"جوناتان ويتال "، يك مشاور امور انسان‌دوستانه سازمان پزشكان بدون مرز نيز گفت اين سازمان به شدت نگران محاكمه‌هاي جمعي كادرهاي پزشكي در بحرين از سوي مقامات بحريني است.

اين سازمان در گزارش ماه مه گذشته خود با عنوان "از بيمارستان‌ها تا زندان‌ها " نوشت نيروهاي حكومتي بحرين كادرهاي پزشكي را هدف گرفته‌اند و زخمي‌ها را به محض رسيدن به بيمارستان‌ها بازداشت مي‌كنند.

اين در حالي است كه جمعيت الوفاق بحرين نيز اخيرا در بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن محاكمه پزشكان تاكيد كرد: در حالي كه سازمان‌هاي بين المللي، همچنان در حال اعتراض به فشارها عليه پزشكان و پرستاران بحريني هستند، جامعه بحرين با اقدام دادستاني نظامي در احضار شماري از پزشكان زن و مرد و برخي از كاركنان بخش پزشكي براي حضور در دادگاه نظامي شوكه شد، زيرا آنها نيز با اتهاماتي مشابه به بازداشت‌شدگان در جريان حوادث اخير بحرين، مواجه هستند.

با وجود درخواست‌هاي سازمان‌هاي بين المللي كه مقامات رسمي به آن پاسخ مثبت نداده‌اند، همچنان شماري از پزشكان و پرستاران در زندان به سر مي‌برند.

جمعيت الوفاق گفت: اين‌گونه محاكمه‌ها اقدامي در جهت تنش آفريني است كه با سخنان مسئولان در دستگاههاي بين المللي و رسانه‌هاي گروهي درباره ادامه تلاش براي پايان دادن به التهاب سياسي و امنيتي منسجم نيست، و راه حل امنيتي و محاكمه كادر پزشكي و ديگر افراد همچنان ادامه دارد.

جمعيت الوفاق محاكمه پزشكان زن و مرد و كادر پزشكي به علت انجام وظيفه را در دنيا بي سابقه دانست و آن را محكوم كرد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: