۰

ناکامی آل خلیفه در شکست اراده مردم

عضو مرکز حقوق بشر بحرين ، گفت: متوسل شدن رژيم آل خليفه به نيروهاي امنيتي و ارتش، برقراری وضعيت فوق العاده وکمک گرفتن از نيروهاي خارجي (سعودی) نشان دهنده شکست اين رژيم در سرکوب مردم معترض است.
کد خبر: ۲۱۵۵۳
۱۲:۴۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۰
SHIA-NEWS شيعه نيوز:


" عباس العمران " عصر دوشنبه درمصاحبه با شبکه خبري العالم افزود: وقتي تظاهرات چهاردهم فوريه با حضور بيش از 250 هزار نفر يعني حدود نيمي از جمعيت بحرين شروع شد ، رژيم بحرين تلاش کرد با استفاده از نيروهاي ارتش و امنيتي و کمک گرفتن از نيروهاي خارجي و بازداشت مخالفان ، تظاهرات مردمي را سرکوب کند اما اين روش ها درنتيجه ادامه اعتراض ها و تظاهرات مسالمت آميز مردمي بي نتيجه بود و با شکست روبرو شد.
وي تصریح کرد: رژیم بحرين بعداز شکست اين روش ها، به طرح هايي ماند شروع گفت وگو با هدف فريب دادن مخالفان و لغو ظاهري قانون وضعيت فوق العاده با اين گمان که زمام امور را دردست دارد ، متوسل شد اما مردم و مخالفان فريب اين طرح ها را نمي خورند.
عضو مرکز حقوق بشر بحرين ادامه داد : مسئولان بحريني اکنون فقط مي توانند جلسات بيشتري را براي محاکمه مخالفان در دادگاه هاي نظامي برگزار و احکام سختي را عليه آنان صادر کنند که به عنوان نمونه مي توان به حکم صادره براي آيات القرمزي شاعره بحريني اشاره کرد.

العمران خاطرنشان کرد:مسئولان بحريني در روز 22 ژوئن نيز چنين احکامي را براي ديگر افراد و شخصيت هاي مخالف رژیم آل خلیفه صادر خواهند کرد ولي بايد بدانند که صدور چنين حکم هاي ظالمانه ای مردم بحرين را از مطالبه اصلاحات و ايجاد نظام دموکراتیک دراين کشور منصرف نخواهد کرد.
وی با اشاره به اخراج هزاران نفر از کارگران به علت شرکت در تظاهرات مسالمت آميز براي مطالبه اصلاحات ، گفت :سه هزار نفر از کارگران بحريني به خاطر ابراز عقايد خود اخراج شده اند و اين امر با همه توافقنامه هاي بين المللي درحمايت از حقوق کارگران که دولت بحرين آنها را امضا کرده است ، منافات دارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: