۰

26 بار در قرآن در این خصوص گفته شده

امام جمعه شهرستان چناران گفت: در 26جاي قرآن هر جا كه سخن از نماز شده صحبت از پرداخت زكات نيز شده است.
کد خبر: ۲۱۵۵۱
۱۲:۵۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۰
SHIA-NEWS شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مظفر تاجي در همايش تجليل از نخبگان و منتخبين بخش كشاورزي چناران اظهار داشت: از پايه‌هاي مسلماني نماز و پرداخت زكات است و خداوند در قرآن مي‌فرمايد افرادي كه زكات نمي‌دهند مشرك هستند.
امام جمعه شهرستان چناران افزود: زكات در رديف معاد قرار دارد و پرداخت زكات از نشانه‌هاي ايمان محكم و جزو يكي از برنامه‌هاي ديني مومنان بوده و از انفاقات و شرط قبولي نماز زكات است.
وي ادامه داد: طبق محاسبه‌اي كه شده 1.5 ميليارد تومان بايد از كشاورزان چناران زكات جمع آوري شود و با پرداخت زكات موجب از بين رفتن فقر و از بركات خمس و زكات يك طلبه رشد مي‌كند.
تاجي در پايان از اينكه برخي زكات و خمس خود را در جايي ديگر مانند مشهد خرج مي‌كنند، انتقاد كرد و بيان داشت: چرا پول چناران در جايي ديگر هزينه مي‌شود.
در ادامه فرماندار شهرستان چناران گفت: بخش كشاورزي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و آن ويژه بودن به‌خاطر اينكه امنيت غذايي مردم را تامين مي‌كند.
سيدعلي حسيني افزود: حوزه كشاورزي شهرستان چناران از جايگاه‌هاي مهم استاني است و اين شهرستان به عنوان قطب كشاورزي مطرح است.
وي به محصولات كشاورزي و دامپروري اشاره كرد و بيان داشت: ضرورت دارد كشاورزان و دامپروران محصولات خود را بيمه و توجه به اين امر لازم است و كشاورزان و دامپروران سربازان گمنام توليد هستند.
در ادامه مدير جهاد كشاورزي شهرستان چناران گفت: شهرستان چناران هم در بعد جمعيت و هم در بعد وسعت 3درصد است و 9 درصد توليد كنندگان كشاورزي را به خود اختصاص داده است.
محمدرضا قوسيان افزود: 49 محصول در زراعي، باغي و دامي در چناران توليد مي‌شود و چناران به لحاظ كشاورزي يك قطب است و تاثيرگذار در كشاورزي استان هستند.
قوسيان بيان داشت: با توجه به كاهش بارندگي‌هاي اخير 16درصد به ميانگين 30ساله اخير در بارش باران عقب هستيم.
مدير كشاورزي چناران افزود: در بعد شيلات در سال 88 ركوردار استان و نيز سال 89 با توليد 505تن ركوردار استان شديم و همچنين در حوزه دام 9درصد افزايش توليد نسبت به سال گذشته شده است.
وي ادامه داد: تلفيق دانش روز با تجربه بهره برداران يكي از شاخصه‌هاي موفقيت بخش كشاورزي شهرستان چناران است.
قوسيان اظهار داشت: چناران در 13محصول به ميزان توليد در سال 89 رتبه اول تا سوم و در 12 محصول مانند گلابي و سيب رتبه اول را در سال 89 به خود اختصاص داده است.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان در پايان گفت: در سال جهاد اقتصادي ماموريت جهاد كشاورزي حركت جهادي به سوي اقتصاد پويا و مديريت منابع توليد براي پايداري توليد ضروري است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: