۰

شرط گذاري عبدالله صالح براي كناره‌گيري از قدرت

کد خبر: ۲۱۰۷۶
۱۵:۱۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش «شیعه نیوز» ، «علي عبدالله صالح» پس از دو بار طفره رفتن از امضاي طرح شوراي همكاري خليج فارس براي كناره‌گيري از قدرت، امروز نيز امضاي اين طرح را مشروط اعلام كرد.
صالح با بيان اينكه اين طرح را به صورت محرمانه و پشت درهاي بسته امضا نمي‌كند، تصريح كرد كه اين توافق را زماني امضا مي‌كند كه مخالفان دولت وي، آن را امضا كرده باشند.

اين در حالي است كه رسانه‌هاي خبري صبح امروز اعلام كردند، مخالفان دولت علي عبدالله صالح اندكي پس از ورود عبداللطيف الزياني دبير كل شوراي همكاري خليج فارس به يمن طرح اين شورا را براي حل بحران يمن امضا كردند.

بنا بر اين گزارش، حزب حاكم بر يمن، پس از نشستي به رياست صالح اعلام كرد: مراسم امضاي توافقنامه طرح (خليج) بايد در سالن بزرگ كاخ رياست جمهوري و با حضور همه طرف‌هاي سياسي مرتبط با اين طرح باشد.

در همين حال خبرگزاري فرانسه اعلام كرد كه برخي منابع در جريان‌هاي مخالف دولت يمن، به نيت عبدالله صالح در امضاي توافق شوراي همكاري ترديد دارند.

بر اساس اين توافقنامه، در صورتي كه عبدالله صالح آن را بپذيرد بايد ظرف مدت يك ماه از قدرت در اين كشور كناره‌گيري كند؛ امري كه تاكنون آن را نپذيرفته است.
 
فارس به نقل از فرانسه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: