۰

تشکیل کمیته استقبال از امام موسی صدر

جمعی از شیعیان لبنان و حامیان مقاومت اسلامی، در پی سقوط چند شهر لیبی و احتمال آزادی امام موسی صدر از زندان های رژیم قذافی، کمیته استقبال از بنیانگذار مقاومت در این کشور را تشکیل دادند.
کد خبر: ۲۰۲۱۴
۱۳:۳۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۸۹
به گزارش "شیعه نیوز"به نقل از مشرق، در پی سقوط چند شهر مهم لیبی و افتادن آنها به دست انقلابیون و فرار خانواده معمر قذافی، دیکتاتور این کشور، نیروهای انقلابی در حال آزادسازی اسیران زندان های این کشور هستند و احتمال دارد امام موسی صدر نیز در ادامه تصرف زندان ها، آزاد شود.
بر اساس این گزارش، منابع امنیتی لیبی اعلام کردند: در پی اوج گیری اعتراضات و هرج و مرج در این کشور، حدود هزار زندانی در شهر "بنغازی" واقع در هزار کیلومتری شرق پایتخت از زندان فرار کرده اند که مسؤولان تنها توانسته اند 150 تن از آنان را به زندان بازگرداندند.
یک مسؤول امنیتی لیبی که خواست نامش فاش نشود نیز گفت: تعدادی از زندانیان زندان "الجدیده" تلاش کردند تا از ناآرامی های جاری سوءاستفاده کرده و فرار کنند اما نیروهای امنیتی بلافاصله از خود واکنش نشان داده و به آنها تیراندازی کردند که در جریان این تیراندازی، سه نفر از زندانیان کشته و تعدادی دیگر مجروح شدند.
هنوز از هویت سه زندانی کشته شده خبری در دست نیست.
امام "سید موسی صدر" به همراه شیخ "محمد یعقوب" و "عباس بدرالدین"، روز نهم شهریور ماه سال 1357، پس از دیدار رسمی با سرهنگ معمر قذافی، دیکتاتور لیبی، ناپدید شده و طبق گزارش های موثق پلیس بین الملل و منابع امنیتی، از آن تاریخ تا کنون در زندان های این کشور به سر می برد.
چند زندانی که در ماه رمضان سال سال 2002 میلادی از زندان های لیبی آزاد شده و به پاریس رفته بودند تأکید کرده اند که امام صدر را در زندان دیده اند.
آخرین پیگیری های خانواده امام صدر حاکی است ایشان همچنان زنده و دربند رژیم لیبی است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: