۱

كشتی نوح در ایران است

کد خبر: ۲۰۱۵۵
۱۵:۰۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹

یك پژوهشگر ایرانی ادعا می كند طبق بررسی های سی ساله اش در منطقه جم استان بوشهر كشتی نوح در این منطقه از ایران واقع شده است.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مهر؛ بدیعه دشتی با بیان اینكه مداركی دارم كه نشان می دهد برپایه دانسته های تاریخی و تایید كامل شواهد امر این كشتی در ایران است گفت: بر اساس منابع موجود، داستان طوفان حضرت نوح 27 هزار سال پیش اتفاق افتاده است این در حالی است كه رده های آبی خشك شده در منطقه جم تاریخی بیشتر از آن را نشان می دهد.

وی با بیان اینكه اكنون می توان این تاریخ را برای قدمت آثار موجود در این كوه پذیرفت ادامه داد: چون دریای ایران( خلیج فارس و دریای عمان) در آن زمان تا كوهپایه می رسیده است اطلاق نام كشتی به این كوه دست تراشیده و نیز انتساب اختراع كشتی به زمان جمشید جم عینیت و سندیت می یابد.

دشتی گفت: برخی كشورهایی كه ادعای حضور كشتی نوح را در سرزمینشان دارند توانسته اند كه با ادعای مردود گردشگران زیادی را به سوی خود جذب كنند. یكی از این كشورها تركیه است كه ادعا می كرد كشتی نوح در كوه آرارات واقع شده و تنها سند خود را نمایی از كوه به شكل هلال یك كشتی ارائه می كند.

این پژوهشگر ادامه داد: اسفندیار رحیم مشایی، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی نیز در یكی از سخنرانی خود در تاریخ پانزدهم شهریور سال 86 ادعای برخی كشورها مبنی بر وجود این كشتی در كوه آرارات را مردود اعلام كرد. غیر از او مسئولان كشورهای دیگر مانند واتیكان نیز این فرضیه را در سال 1993غیر مستند خوانده اند.

به گفته دشتی، دكترین او درباره حضور كشتی نوح در ایران و دیگر كشفیاتش در منطقه جم استان بوشهر هنوز از نظر علمی و از سوی هیچ مقام رسمی در داخل و خارج كشور رد نشده است.

دشتی معتقد است كه می تواند مدارك خود را برای كسانی كه ادعای رد این مسئله را دارند ارایه و در محافل جهانی از نظریه خود دفاع كند. او همچنین از سال 1374 تا كنون مقالاتی در سطح بین المللی با این موضوع ارائه كرده است.

دشتی تا كنون موفق به كشف آثار و كشفیات مهمی در منطقه جم استان بوشهر مانند جام جهان نما، نخستین تلسكوپ جهان و شناسایی اولین جهان متمدن در منطقه ای به وسعت سه هزار كیلومتر مربع شده است.

پیش از این نیز یك پژوهشگر با استناد به باور مردمی اعلام كرده بود كه كشتی نوح در ارتفاعات كوه زاگرس پهلو گرفته است این درحالی است كه تا كنون سازمان میراث فرهنگی هنوز نسبت به این ادعاها هیچ پاسخی نداده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
احمدي
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
اين خبر هنوز در حد يک نظريه است
چرا اين تيتر را زده ايد؟
اگر اين ادعا اشتباه از آب در بيايد آيا شما با اين تيتر دروغگو نخواهيد بود؟
لطفا در انتخاب تيتر دقت کنيد
اينقدر هم کپي نکنيد
يک خبر هم از خودتان بنويسيد