۰

هشدار وزارت کشور عراق در مورد تغییر قیافه جدید تروریست ها

تروریست ها از روشی جدید برای سفر بین شهرها استفاده می کنند: پوشیدن لباس های زنان و لباس پلیس و نیروهای امنیتی یا تغییر قیافه دادن به شکل افراد معمولی که شکی در میان مردم ایجاد نکنند
کد خبر: ۲۰۰۴۹
۰۳:۲۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۸۹

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از منابع خبری عراقی ، مسئولین وزارت کشور عراق روز سه شنبه (18 ژانویه) به مردم در مورد جا به جایی تروریست ها بین شهرهای عراق با استفاده از لباس زنان و نیروهای امنیتی ، هشدار دادند.

سرهنگ ماجد محسن العلاق گفت: «تروریست ها از روشی جدید برای سفر بین شهرها استفاده می کنند: پوشیدن لباس های زنان و لباس پلیس و نیروهای امنیتی یا تغییر قیافه دادن به شکل افراد معمولی که شکی در میان مردم ایجاد نکنند.»

العلاق به موطنی گفت: «به شهروندان در مورد روش های تروریستی هشدار داده ایم و از آنها خواسته ایم با گزارش کردن چنین جا به جایی ها با نیروهای امنیتی همکاری نمایند.»

وی گفت که نیروهای امنیتی تعدادی از افراد تحت تعقیب در رابطه با قتل و بمب گذاری در بغداد که تغییر قیافه داده بودند را در طی دو هفته اخیر دستگیر کرده است.

در استان انبار، نیروهای امنیتی 16 تن از افراد تحت تعقیب که با لباس بدوئیان تغییر قیافه داده بودند را در حالیکه مشغول چراندن گوسفند بودند، در نزدیکی سامره دستگیر نمود.

العلاق گفت که پلیس اطلاعاتی در مورد گروهی از افراد مسلح که احشامی را از دهکده ای در نزدیک ذراع دجله در شمال فلوجه سرقت کرده بودند دریافت کرد. گشت پلیس این گروه را متوقف کرد و از آنان اوراق شناسایی درخواست کرد.

العلاق گفت: «این چیزی بود که آنها اصلا آمادگی رویارویی با آن را نداشتند، به همین خاطر آنان را دستگیر کردیم.»

در بغداد نیروهای امنیتی سه نفر که گفته می شود از اعضای گروه شبه نظامی اصحاب الحق می باشند را دستگیر نمودند. آنها به شکل زنان تغییر قیافه داده و نقاب به صورت زده بودند.

العلاق گفت: «مسئول ایست بازرسی متوجه صدای خشن یکی از تروریست ها هنگامی که با مامور پلیس صبحت می کرد، شد. همه آنها دستگیر شده و به یک مرکز بازداشت امنیتی منتقل شدند. آنها متهم به آتش زدن بازاری در خیابان فلسطین و ایجاد نزاع فرقه ای بین مردم هستند.»

در استان دیاله جستجوی برای یافتن یک گروه شش نفری که به شکل رفتگرها تغییر قیافه داده اند در جریان است.

سرهنگ دوم مشتاق طالب، سخنگوی پلیس بغداد، گفت: «تروریست ها به استتار و تغییر قیافه در لباس های و قیافه های مختلف روی آورده اند به دلیل اینکه این کار اکنون برای آنان لازم است؛ چون نیروهای عراقی دستگیری آنان و رهبرانشان را آغاز کرده اند.»

طالب اظهار داشت که پلیس عراق در مورد شناسایی این روش ها و مشاهده رفتار افراد در نقاط بازرسی آموزش دیده است.

سرهنگ دوم هانی سلمان الجمیلی، از پلیس الکرخ بغداد، به موطنی گفت: «ما اکنون در حال ارزیابی میزان پیشرفت امنیت در عراق و میزان رشد و پیشرفت نیروهایمان بر اساس رفتار تروریست ها هستیم.»

الکرخ گفت: «سال های گذشته، در خیابان ها آنها را با سلاح هایشان که جان مردم را تهدید می کردند و بین آنان مرگ توزیع می کردند را دستگیر می کردیم. امروز تروریست ها می ترسند. آنها فقط سعی می کنند ساعتی که پشت میله های زندان یا بر طناب دار خواهند بود را به تعویق بیاندازند.»

مقامات عراقی از مردم خواستند تا با شماره تلفن (104) و (130) با نیروهای امنیتی تماس گرفته و هر گونه اطلاعاتی در مورد حرکات مظنون یا مکان های پنهان شدن تروریست های مشکوک و سلاح را به آنان اطلاع دهند.

عیفان العیساوی، رئیس کمیته امنیت و دفاع در شورای استان انبار، گفت: «مردم نقش بزرگی در صحنه جدیدی که تروریست ها در حال اجرای آن هستند ایفا می کنند. نیروهای امنیتی به شدت به تماس های مردم وابسته بوده و بر اساس اطلاعاتی که آنان ارائه می کنند عمل خواهند نمود.»

عبدالرحمان علی 36 ساله یکی از کارکنان اداره آب و فاضلاب بغداد، گفت: «حتی اگر ترویست ها به شکل فرشته ها تغییر قیافه دهند، آنها باز هم کثیف خواهند بود و ما آنان را از صورت های زشتشان خواهیم شناخت.»

وی گفت: «ما چشم هایی خواهیم بود که افرادی که تغییر قیافه داده اند را نگاه کرده و به نیروهای امنیتی در مورد آنان اطلاع خواهیم داد. این وظیفه ما بوده و آن را رها نخواهیم کرد.»

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: