۰

مراسم بزرگداشت آیت الله العمری در تهران

کد خبر: ۲۰۰۴۲
۰۰:۱۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۸۹
به گزارش «شیعه نیوز» ، آیت‌الله  استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به تلاش علما در حفظ و صیانت از دین مبین اسلام گفت: برخی علما با فداکاری های بسیار و با گذشتن از جان و مال خود در محیط بسیار ناامن و در فضایی بسیار محدود در حفظ و صیانت از دین مبین اسلام تلاش کرده اند که در تاریخ نمونه های بسیاری وجود دارد.
وی افزود: مرحوم آیت‌الله العمری از جمله این کسانی بود که 60 سال پیش، پس از بازگشت از نجف به مدینه کار تبلیغ را شروع کرد و در طول این مدت در محیطی که مجالی برای فعالیت علمای شیعه نبود، با استقامت به ترویج مکتب اهل بیت (ع) پرداخت.
آیت الله استادی با اشاره به حضور چندین هزار نفری شیعیان در تشییع پیکر آن مرحوم، اظهار داشت: رونق مکتب تشیع در آن منطقه مدیون تلاش چنین عالمانی است، آیت الله العمری در مدت حضورش در مدینه، با درایت و استقامت بسیار در برابر آماج حملات و شبهات ایستادگی کرد.

وی ایشان را عالمی مخلص، متواضع و بی اعتنا به دنیا معرفی کرد و گفت: اعمال ایشان باعث حفظ دین و ترویج اخلاص در میان مردم می شد.
آیت الله استادی به مصائب و رنج های آن عالم در ترویج مکتب اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: امروز اگر در مدینه و حجاز شیعه وجود دارد و می تواند زندگی کند، به جهت خدمات ایشان در راستای احیای مکتب تشیع می باشد.
وی افزود: آن عالم در طول تاریخ، ارتباط خود را با حوزه‌های علمیه قم و نجف مراجع و مقام معظم رهبری حفظ نموده و هموراه  مورد عنایت این بزرگوارن بوده است
آیت الله استادی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اعتماد زیادی به ایشان و اشرافیت نسبت به خدمات ارزنده آن عالم وارسته داشتند، گفت: رهبر انقلاب اسلامی هیئتی را جهت تسلیت به مدینه اعزام کرد، به جهت اعتمادی که به ایشان داشته و به خاطر خدمات ارزنده ایشان بوده است.

وی فعالیت آن عالم ربانی را با فعالیت آیت الله حائری در زمان رضا شاه مقایسه کرد و گفت:  رضا شاه می خواست عالم و فقیهی وجود نداشته باشد ولی موسس حوزه عملیه قم چه درایتی داشت که توانست در آن بهبه اصل قضیه را حفظ نماید.

وی با بیان اینکه بسیاری از زائران بیت الله الحرام به دیدار این عالم برجسته شیعه در عربستان می شتافتند، اظهار داشت: ایشان یک منطقه بزرگی را که جزو دارایی هایش بوده به عنوان پناهگاهی برای شیعیان به منظور اقامه نماز و برپایی عزاداری وقف کرده است.
گفتنی است این مراسم به همت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بعثه مقام معظم رهبری، مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی و مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی  برگزار شد.



منبع : مرکز خبر حوزه

 
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: