۰

اولين اظهارات مقتدی صدر بعد از ورود به عراق

وي در ادامه افزود: ملت عراق نيازي به دشمنان ندارد بلكه بيشتر به دوستان نيازمند است.درگيري‌هاي موجود بايد براي هميشه پايان يابد و ما بايد به درد و رنج ملت عراق از طريق وحدت پايان دهيم.
کد خبر: ۱۹۸۲۸
۱۹:۳۹ - ۱۸ دی ۱۳۸۹
مقتدي صدر امروز (شنبه)،‌ در اولين سخنراني خود بعد از بازگشت به عراق خواهان بيرون راندن اشغالگران از طريق مقاومت شد.

به گزارش "شیعه نیوز" به نقل از ايسنا، مقتدي صدر، رهبر جريان صدر در اين سخنراني اظهار داشت:‌ ما هم‌چنان در مقابل آمريكا مقاومت مي‌كنيم. ما در برابر اشغالگران به وسيله تمامي راه‌كارهاي موجود مقاومت مي‌كنيم.

وي در ادامه افزود: خط مقاومت هم‌چنان پابرجاست و هرگز از بين نمي‌رود و هدف ما بيرون راندن اشغالگران است.

صدر هم‌چنين تاكيد كرد: ما خواهان كينه‌ورزي و ترور نيستيم بلكه براي وحدت ملت عراق و تحقق صلح تلاش مي‌كنيم. ما بايد اشغالگران را به وسيله انواع مقاومت مورد هدف قرار دهيم.

وي در ادامه افزود: ملت عراق نيازي به دشمنان ندارد بلكه بيشتر به دوستان نيازمند است.درگيري‌هاي موجود بايد براي هميشه پايان يابد و ما بايد به درد و رنج ملت عراق از طريق وحدت پايان دهيم.

رهبر جريان صدر تاكيد كرد: زمان آن فرا رسيده است كه ملت عراق يكپارچه و در كنار يكديگر قرار گيرند و از استقلال بهره‌مند شوند.

مقتدي صدر هم‌چنين عنوان داشت:‌ ملت تحت اشغال هيچ خيري نخواهد ديد. هدف ما بيرون راندن اشغالگران به هر وسيله ممكن است.

وي در ادامه افزود: هر كسي كه با خود سلاح حمل مي‌كند جزو مقاومت نيست. سلاح را بايد افراد شايسته با خود بردارند. اين سلاح‌ها مربوط به مقاومت است.

مقتدي صدر گفت: ما هم‌چنان خواهان مقاومت فرهنگي هستيم به طوري كه در قلب و جان خود نيز با اشغالگران مي‌جنگيم.

وي ادامه داد: دولت عراق بايد براي بيرون راندن اشغالگران در هر شرايطي كه آن را مناسب مي‌بيند تلاش كند. ما منتظر آن هستيم كه دولت به تعهدات خود عمل كند.

وي هم‌چنين تاكيد كرد: چنانچه دولت تشكيل شده عراق در جهت امنيت و ارائه خدمات به ملت تلاش كند، ما با آن همكاري مي‌كنيم اما چنانچه دولت، امنيت و خدمات براي غير نظاميان فراهم نكند ما از طريق سياسي دولت عراق را از قدرت كنار مي‌گذاريم.

مقتدي صدر هم‌چنين خواهان آزادسازي اعضاي مقاومت عراق از زندان‌هاي اين كشور شد.

وي از دولت تازه تاسيس نوري المالكي، نخست وزير عراق درخواست كرد تا اطمينان حاصل كند كه نظاميان آمريكايي تا پايان 2011 عراق را ترك مي‌كنند.

وي آمريكا، رژيم صهيونيستي و انگليس را دشمن مشترك خواند و گفت: بگذاريد تمام جهان صداي ما را بشنود كه ما آمريكا را رد مي كنيم و اشغالگري را نمي‌پذيريم.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: