۰

ايرانيان در بند دولت قطر دست به اعتصاب غذا زدند

کد خبر: ۱۹۶۹۰
۱۴:۱۲ - ۰۱ دی ۱۳۸۹
زندانیان ایرانی محبوس در زندان قطر دست به اعتصاب غذا زده اند. این زندانیان اکثراً اهالی استان بوشهر می باشند.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از تابناک ، برخي  از زندانيان ايراني در بند قطري ها كه به اتهام ورود غیرمجاز و یا شاید اتفاقی به خاک این کشور عربی در زندان روزگار می گذرانند از روز گذشته و به دلیل آنچه را که «عدم پیگیری مطالبات و رسیدگی به وضعیتشان» نامیده اند دست به اعتصاب غذا زده اند و مسئولین زندان قطر را تهدید کرده اند در صورتی که به وضعیت آنان رسیدگی نشود به این اعتصاب خود ادامه دهند.

مدتهاست که ماهیگيران ایرانی بنا به دلایلی متعددی از جمله عدم آشنایی با مرزهای دریایی و همچنين نبود مرزهاي مشخص ميان دو كشور، به آبهای کشورهای عربی خصوصاً  قطر وارد می شوند که این مسئله باعث شده تاکنون تعداد زیادی از ماهیگیران کشورمان در خلیج فارس در این خصوص دستگیر و به زندان قطر اعزام می شوند.

بر پايه اين گزارش، حدود دو ماه پيش نيز 6 تن از هموطنانمان در حال ماهيگيري و به دليل ورود ناخواسته به آبهاي قطر مورد هجوم گارد ساحلي اين كشور عربي قرار گرفتند كه بر اثر آن سه تن از اين افراد زخمي و جملگي به زندان هاي قطر منتقل شدند. در پي رسانه اي شدن اين رويداد هرچند مسئولين وزارت خارجه كشورمان مدعي پيگيري هايي درخصوص اين افراد و ديگر ايرانيان در بند قطري ها شدند و همچنين در سفر معاون اول رئيس جمهور كشورمان به دوحه از آزادي 3 ايراني زندانی در آن كشور خبر دادند اما خبرهاي رسيده حكايت از تعداد بيشتر ايرانياني دارد كه هنوز در زندان هاي قطر به سر برده و وضعيت مناسبي ندارند. 
 
لازم بذکر است تاکنون دو قانون موافقت‌نامه استرداد مجرمين و انتقال محكومان بين ايران و قطر به تصویب نهایی رسید و از سوی رئیس جمهور برای ابلاغ و اجرا ارئه شده است كه متاسفانه از سوی دولت قطر كورد بي اعنتايي واقع شده است.

این رفتار طرف قطری در حالی تداوم می یابد که «دوحه» در سال های اخیر سیاست گسترش روابط با «تهران» و همکاری های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی را در دستور کار خود قرار داده است، به نظر می رسد فشار بیشتر دستگاه دیپلماسی کشورمان و همچنین پیگیری های مستمر ایشان می تواند زمینه آزادی ایرانیان زندانی در قطر را فراهم سازد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: