۰

تركيه، اسرائيل را به واكنش نظامي شديد تهديد كرد

نخست‌وزير تركيه خطاب به سران رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه اگر بار ديگر به لبنان و غزه حمله كنند، تركيه ممكن است پاسخي نظامي به تل‌آويو بدهد كه تاكنون مانند آن را نديده باشد.
کد خبر: ۱۹۵۰۳
۲۳:۴۲ - ۰۵ آذر ۱۳۸۹
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، "رجب طيب اردوغان " كه به لبنان سفر كرده بود، در ادامه مواضع كشور خود در حمايت از مردم لبنان و فلسطين در مقابل تجاوزگري‌هاي رژيم صهيونيستي، تل‌آويو را به پاسخ نظامي شديد تهديد كرد.
پايگاه خبري مصري اليوم السابع نوشت: نخست وزير تركيه عصر روز گذشته تاكيد كرد كه كشورش ساكت نمي‌نشيند اگر اسرائيل بار ديگر شهروندان لبنان يا مردم غزه را بمباران كند.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت هم اين خبر را اعلام و به نقل از اردوغان تاكيد كرد: اردوغان كه در همايشي اقتصادي سخن مي‌گفت خطاب به اسرائيل اعلام كرد كه شما لبنان را اشغال مي كنيد و به دنبال كودكان مي‌گرديد تا آنها را بكشيد بعد از ما هم مي‌خواهيد كه سكوت كنيم.
يديعوت به نقل از اردوغان افزود: شما ‍[سران اسرائيل] كودكان غزه را با بمب‌هاي ممنوعه مي‌كشيد و از ما مي‌خواهيد كه دست روي دست بگذاريم ولي ما قبول نمي‌كنيم و پاسخ شما را با قدرتي خواهيم داد كه پيش از اين مشاهده نكرده باشيد.
نخست وزير تركيه در ادامه سخنان ضداسرائيلي خود تاكيد كرد كه «تركيه هرگز نمي‌پذيرد كه بار ديگر شاهد تكرار چنين صحنه‌هايي مانند كشتار كودكان و بمباران مكان‌هاي پر از جمعيت غيرنظامي باشد».
وي در ادامه انتقاد از سياست‌هاي تحريك‌آميز رژيم صهيونيستي به سران اين رژيم هشدار داد كه از اقدامات تحريك‌آميز خود دست بردارند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: