۰

40 ميليون نفر از جمعیت چین را مسلمانان تشکیل میدهند

کد خبر: ۱۹۲۸۷
۲۰:۴۳ - ۰۷ آبان ۱۳۸۹
به گزارش «شیعه نیوز»  به نقل از فارس، امام جمعه استان گان سوي چين گفت: امروز به برکت نظام اسلامي و انقلاب عظيم امام خميني(ره)، مسلمانان در سراسر کشور پهناور چين پراکنده شدند و بيش از 40 ميليون مسلمان چيني، پرچمدار اسلام محمدي هستند.

يعقوب شمس الدين، در حاشيه بازديد از کتابخانه مرحوم آيت الله مرعشي نجفي اظهار داشت: چين کشوري پهناور و داراي جمعيت ميلياردي است، بنابراين ظرفيت بسيار مناسبي براي تبليغ دين اسلام دارد و کشورهاي اسلامي بايد عنايت و توجه ويژه‌اي به اين کشور داشته باشد.

امام جمعه استان گان سوي چين افزود: بسياري از چيني‌ها نظام و انقلاب اسلامي را نمي‌شناسند و با دين اسلام آشنايي ندارند لذا بايد در زمينه آشنايي هر چه بيشتر آنها با مباني اسلام و انقلاب اسلامي گام‌هاي موثرتري برداشت.

وي ادامه داد: برخي محدوديت‌ها سبب شده تا بسياري از علاقه‌مندان به نظام و انقلاب اسلامي نتوانند به ايران سفر کرده و با اين مباني غني و ارزشمند آشنا شوند که از مسئولين درخواست مي‌شود در زمينه گسترش تعاملات اقدامات بيشتري انجام دهند.

شمس‌الدين با اشاره به بازديد از کتابخانه مرحوم آيت الله امرعشي نجفي(ره) اظهار داشت: من به کتاب عشق مي‌ورزم و از اين که توانستم چنين کتابخانه عظيم و ارزشمندي را مشاهده کنم بسيار خرسند هستم و اين کتابخانه ميراث گرانبهاي تمدن اسلامي است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: