۴

تلاش يك كشور عربي براي ساخت مسجد در تهران

يكي از ديپلمات‌هاي اين كشور نيز به صورت ويژه مامور پيگيري اين مسئله شده و حتي به برخي از مسئولان ايراني نيز گفته است در صورت موافقت كشورمان با احداث اين مسجد، كشور فوق نيز تسهيلات ويژه‌اي براي شيعيان آن منطقه قائل خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۰۶۱
۱۳:۴۷ - ۰۴ مهر ۱۳۸۹
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از  آتي نيوز، مؤسسه "س" متعلق به يكي از رهبران كشورهاي عربي كه اقدامات مختلف فرهنگي، سياسي و اجتماعي را در مناطق متعدد جهان انجام مي‌دهد، در تلاش است مسجد بزرگي را در تهران احداث كند.

در اين راستا اخيراً‌ نمايندگاني براي بررسي اين موضوع از اين كشور به ايران سفر داشته‌اند و رايزني‌هايي با افراد با نفوذ ايراني و غير ايراني انجام داده‌اند.

يكي از ديپلمات‌هاي اين كشور نيز به صورت ويژه مامور پيگيري اين مسئله شده و حتي به برخي از مسئولان ايراني نيز گفته است در صورت موافقت كشورمان با احداث اين مسجد، كشور فوق نيز تسهيلات ويژه‌اي براي شيعيان آن منطقه قائل خواهد شد.

بر اساس برخي شنيده‌ها، حدود 50 ميليون دلار براي ساخت اين مسجد در نظر گرفته شده است و به نظر مي‌رسد اهدافي غير فرهنگي نيز در پس اين پيشنهاد نهفته باشد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نظرات بینندگان
کریمی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
مسجد ضرار است و حکمش را نیز خدای متعال در قرآن کریم داده است
مهدی
Qatar
۱۵:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
سلام اینها همشون دورغ میدن میخوان فعالیت شون فعال کن متاسفانه نمی دونم دولت ما از این خبرها با خبره یا خودش بی خبری میزن ما در کشور قطر هستم دارن بی احترامی که قبرستان شیعیان کردن قبرها خراب کردن کم کم مسجد ها و حسینیه ها به یک بهانه های روی سر مون خراب میکنه ولی دیکه اصلا اجازه ساخت نمیدن در ظاهر کشور مون با دولت مون خیلی صمیمی هستن ولی در باطن در شیعیان از هر لحظه سرکوب میکنه متاسفم دولت خودمون خوابن ولی بنده متولد قطر هستم یک چیز بدونی دولت قطر دومی دولت بعد از عربستان دولت کاملا وهابی هست مذهبی اصلشون وهابی شده این حرف های بنده بعد چند سال حقیقتش معلوم میشه
صادق
Germany
۱۸:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
بسم الله الرّحمن الرّحيم
با صلوات بر محمّد و آل محمّد الأطهار
بله، اينها سعوديها هستند كه هميشه ادعا كرده و ميكنند كه سنيها در ايران مورد ظلم واقع ميشوند. بهر حال اگر اجازه دادند تمامى مقدسات اسلامى در كل كشور سعودى مجدداً ساخته شود شايد بتوان اجازه داد مسجدى از سوى سفارتخانه كشورى اجنبى در تهران ساخته شود. ولى اگر اهل سنت جماعت در تهران ساكن هستند چرا خود اقدام به اين كار نمى كنند؟ و يا اينكه بر حسب فقه آنها كه ملزمشان ميكند از حاكم تبعيت نميكنند؟ و اينكه با ديگر مسلمانان نماز بخوانند؟ مگر ما اينكار را در كشورى مانند سعودى انجام نميدهيم؟ ما به نماز با آنها جهت حفظ وحدت امر شده ايم. بهر حال مسجدى ضرار بنا نشود زيرا مطمئن باشند پايدار نخواهد بود. والسّلام عليكم
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۵
من نزدیک به 45سال ساکن زاهدان در استان سیستان و بلوچستان بوده ام . بخدا بدترین ظلمها و کشتار شیعیان را توسط این قوم ظالم وهابی دیده ام . در یکی از خیابانها اوایل مسجدی کوچک بنا کردند . سپس چون صهیونیستها تمامی خانه های اطراف را با زور و تهدید و... از شیعیان خریدند . اکنون در آن خیابان و اطراف آن شیعه وجود ندارد. پایگاه نظامی علیه شیعیان اکنون این مسجد شده است نام این مسجد مکی ودر خیابان خیام زاهدان می باشد. کاملا مسجد ضرار است . دولت ایران به این وهابیون در پایتخت مسجد ندهد... روزانه دهها شیعه را در زاهدان به شهادت میرسانند که اخبار آن گاهی وقتها از طریق رسانه ها به اطلاع همه می رسد. زاهدان را نا امن نمود هاند و شیعیان را به زور از استان بیرون می نمایند و قصد تجزیه طلبی دارند. نماز و مسجد بهانه است دولت قاطع برخورد نماید. در زاهدان 3مسجد داشته اند اکنون 2500مسجد شده است و مرکز تعلیم وهابیون شده است