۰

علمای اهل سنت پاسخ بدهند ... !؟

کد خبر: ۱۸۷۹۶
۱۱:۵۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۸۹
صحابه پیامبر هم منافق می‌شود! این را عمر می‌گوید .

عمر در سقیفه می‌گوید: «سعد(بن‌عباده) را بکشید! خدا او را بکشد! بکشید او را که او منافق است.»1

پس کسانی که اقتدا به هر یک از صحابه را برای هدایت کافی می‌دانند. چگونه میخواهند یک منافق را رهبر خود در هدایت بدانند؟! و آیا نمی‌توانند فرضا به جناب عمر اقتداکرده و برخی از دیگر صحابه را منافق بدانند؟؟

.................

1ـ شرح نهج البلاغة - ابن أبی الحدید، ج 20، ص 21

 ثم عمر القائل فی سعد بن عبادة ، وهو رئیس الأنصار وسیدها : اقتلوا سعدا ، قتل الله سعدا ، اقتلوه فإنه منافق .

....................

صدور حکم قتل توسّط خلیفه دوم برای ؟

صحابه پیامبر هم منافق می‌شود! این را عمر می‌گوید

عمر در سقیفه می‌گوید: «سعد(بن‌عباده) را بکشید! خدا او را بکشد! بکشید او را که او منافق است.»1

پس کسانی که اقتدا به هر یک از صحابه را برای هدایت کافی می‌دانند.

چگونه میخواهند یک منافق را رهبر خود در هدایت بدانند؟!

و آیا نمی‌توانند فرضا به جناب عمر اقتداکرده و برخی از دیگر صحابه را منافق بدانند؟؟

...................

1ـ شرح نهج البلاغة - ابن أبی الحدید، ج 20، ص 21

 ثم عمر القائل فی سعد بن عبادة ، وهو رئیس الأنصار وسیدها : اقتلوا سعدا ، قتل الله سعدا ، اقتلوه فإنه منافق .


............................


در سقیفه مهاجرین به چه دلایلی خود را احق بر خلافت می‌دانستند؟

ابوبکر در سقیفه برای تصرّف منصب خلافت پس از پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله به این موارد استنادمی‌کند:

اوّلین ایمان‌آورندگان و مصدّقان پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله ،  مدافعان و شریکان غم در مصیبت او، دوستان پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله و خویشان وی.

بنابراین مستندات جانشینی را حقّ خویش می‌داند و معتقد است که جر ظالم در آن منازعه ‌نکند.1

در مورد این‌که جناب ابوبکر شایسته این اوصاف و مقامات بوده یا خیر عرضی نداریم

امّا آیا در کدام‌یک از این صفات امیرمؤمنان علیه‌السّلام قدراقل پیشتاز و اولی نیست؟

آنان که او را با این حقوق حتّی داخل در مشورت ندانسته، چگونه اشخاصی هستند

...........................

1ـ تاریخ طبری، ج 2، ص 457

فبدأ أبو بکر فحمد الله وأثنى علیه ثم قال ...فخص الله المهاجرین الأولین من قومه بتصدیقه والایمان به والمؤاساة له

والصبر معه على شدة أذى قومهم لهم وتکذیبهم إیاهم وکل الناس لهم مخالف زار علیهم فلم یستوحشوا لقلة عددهم وشنف الناس لهم وإجماع قومهم علیهم

فهم أول من عبد الله فی الأرض وآمن بالله وبالرسول وهم أولیاؤه وعشیرته وأحق الناس بهذا الامر من بعده ولا ینازعهم ذلک إلا ظالم

منبع : فطرت
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: