۱
انتقاد رئیس انجمن تعلیم و تربیت حوزه

توجیه خلاف‌های شرعی در یک سریال تلویزیونی!

کد خبر: ۱۸۶۲۳
۱۱:۰۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۸۹

به گزارش «شیعه نیوز» ،حجت الاسلام و المسلمین نوذری در گفت و گو بامرکز خبر حوزه، در پاسخ به سؤالی در مورد ارزیابی اش از سریال فاصله ها که از شبکه سوم سیما در حال پخش است، اظهار داشت: این سریال از جهت این که به مسائلی که خانواده ها با آن ها در گیر بوده و البته تا کنون به آن ها پرداخته نشده، می پردازد، سریالی خوب و قابل تقدیر است.


وی افزود: گاهی در این سریال، استدلال های خوبی مانند، استدلال های نقش عموی سعید برای سعید و یا استدلال های دیگر هم ارائه می شود که این نکته یکی از نکات قوت این سریال است.

این کارشناس حوزوی، همچنین گفت: در کنار تمام نقاط قوت، در بعضی از نقاط این سریال، زمانی که می خواهد پیامی را به مخاطبان منتقل کند، خیلی سریع از آن ها عبور می کند، مانند پیام های مثبتی که از زبان عموی سعید به سعید منتقل می شود، حال آن که بایستی در چنین زمینه هایی بیش از این ها کار می شد.


وی خاطرنشان کرد: شاید نشان دادن اثرات مفید در جریان بودن خانواده‌ها از ارتباط دختر و پسر‌ها در این مجموعه، به خوبی نشان داده شده باشد، اما از سوی دیگر رابطه ای که نقش حاج محسن که فردی با سابقه حضور در جبهه ها است و از آغاز هم به عنوان فردی متدین نشان داده شده است، با نامزد سابق خود واین که خیلی راحت با هم در پارکی نشسته و در ملاء عام بستنی بخورند، چهره خوبی نداشته باشد.


حجت الاسلام و المسلمین نوذری همچنین یادآرو شد: این گونه رفتار، به هیچ وجه با دیدگاه اسلامی و عرف سازگاری ندارد.

وی تصریح کرد: با این حال در مجموع اگر از اشکالات بگذریم، این سریال تا اندازه ای موفق عمل کرده است؛ و در مواردی چون مشاوره عموی سعید به سعید، اگر حالت غیر مستقیم به خود می‌گرفت و یا این که اشکالات دیگر نیز رفع می شد، می توانست مجموعه موفق تری باشد.

رئیس انجمن تعلیم و تربیت حوزه، خاطرنشان کرد: این سریال با تمام اشکالاتی که داشته و دارد، اما به دلیل این که جرأت ورود به مسائلی را که تا کنون مجموعه ای در سیمای جمهوری اسلامی به آن ها نپرداخته بود، پرداخته است، مجموعه ای قابل تقدیر و ستایش است.


وی در پایان در مورد تحلیل اعمال نقش دختر سریال و هم کلام شدنش با بسیاری از مردان غریبه ابراز داشت: اگر در پایان سریال از او چهره مثبتی نشان داده شود، نقطه ای بسیار منفی در این سریال خواهد بود، چرا که کارگردان تمامی رفتار خلاف شرع این دختر را به بهانه مشکل مالی و یا بی سرپرستی توجیه کرده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
یک خواننده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۱
با سلام
متاسفانه هرچقدر این سریال جلوتر میشود وضعیت بدتر میشود. نمیتوان با این توجیه که هرمسئله ای در جامعه وجود دارد باید در قالب فیلم و سریال به آن ورود کرد انواع روابط و صحبتها و صحنه های خلاف شرع و حتی از نظر بسیاری هنوز خلاف عرف، را نشان داد. این مصداق بارز اشاعه فحشا است. مضاف بر اینکه میترسیم در پایان همانطور که اشاره کردید شخصیت دختر با تمام رفتارهای خلاف شرع و عرفش به بهانه های مختلف تطهیر بشود و همه به خوبی و خوشی بروند سر زندگی شان و انگار نه انگار!!!