به
گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مهر ، حجت الاسلام سید محمد سعیدی شامگاه یکشنبه در
ششمین جشنواره فرهنگی، هنری هیئت خادم الرضا(ع) با موضوع مهدویت گفت:
دشمنان متوجه شدهاند که سه عنصرعاشورا، مهدویت ومرجعیت عامل اصلی موفقیت
شیعه بودهاند و درصدد تخریب آنها هستند.
وی ادامه داد: آنها به منظور تخریب جایگاه مرجعیت و مراجع که نیابت از
امام زمان(ع) را بر عهده دارند و بدون هیچگونه نفوذ پذیری با دشمنان مبارزه
میکنند درصدد تخریب جایگاه آنها بر آمدهاند.
سعیدی رابطه با امام زمان(عج) را تنها از طریق مرجعیت دانست و ابراز داشت:
تلاش برای حفظ این جایگاه به معنی پاسداشت طریق وصل به امام مهدی(ع) است.
وی تصریح کرد: اگر کسی این جایگاه را تخریب کند در واقع واسطه بین حضرت
قائم(عج) و مردم را از بین برده و این کار به معنای نفی وجود شریف امام
زمان است.
سعیدی، مراجع تقلید را به سکان داران کشتی اهل بیت(ع) تشبیه کرد و گفت:
باید با پیروی از مراجع برای پذیرش حکومت حضرت حجت(ع) جانفشانی کنیم.
عملیات انتحاری به منظور تخریب عاشورا ابداع شده است
امام جمعه قم اظهار داشت: غربیها به منظور تخریب عاشورا که مانند موتور
محرکه جامعه است شبیه سازی را در دست کار قرار دادهاند و عملیات انتحاری
را ابداع کردهاند.
وی ادامه داد: یک عنصر مفلوک بیچاره را با تبلیغات گسترده و شستشوی مغزی
تحریک میکنند تا مردم را به قتل برساند که انفجار زاهدان نمونه از آن بود.
سعیدی در ادامه ادعای تشرف به محضر امام زمان(ع) و دیدار با ایشان را که
بعضی افراد مطرح میکنند، نقشه غربیها برای تنزل جایگاه مهدویت در جامعه
دانست.
شهادت و ایثارگری بهترین نمونه عمل صالح است
وی ادامه داد: برای تعجیل در فرج امام زمان(ع) و تشکیل حکومت حق ایمان و
عمل صالح لازم است که شهادت و ایثارگری بهترین نمونههای آن هستند.
سعیدی بیان داشت: تنها کسی به شهادت وعمل صالح رو میآورد که ایمان بالایی
داشته باشد و چنین کسی برای تحقق آرمان های الهی هر سختی را به تن میخرد
و آن را تحمل میکند.
امام جمعه قم ادامه داد: این مسئله از دید دشمنان ما دور نمانده و آنها
نیز گفتهاند که شیعه دو نگاه اصلی دارد؛ یکی نگاه سرخ که عاشوراست و
براساس آن قیام میکند ودیگری نگاه سبز که همان ظهور امام آخر الزمان است و
بر پایه آن قیام را ادامه میدهد.
وی در رابطه با اعتقاد و ایمان صحیح نیز گفت: از جمله اعتقادات شیعه ایمان
به مسئله امامت است و امامت یعنی این که پس از نبی، امام وظایف او را بر
عهده دارد تنها با این تفاوت که به او وحی نمیشود.
سعیدی در پایان با تشبیه معارف و احکام دینی به رزق تشریعی، ائمه اطهار را
واسطه این رزق دانست وعنوان کرد این وظیفه در دوران غیبت بر عهده مراجع
است.