۰

فرستنده های رادیو واتیکان عامل سرطان است

مردمی که در نزدیکی فرستنده های رادیو واتیکان زندگی می کنند، ادعا کرده اند که امواج رادیویی، دریافت برنامه های تلویزیونی و سایر دستگاه های الکترونیکی آنها را مختل کرده است.
کد خبر: ۱۸۴۶۶
۱۶:۴۹ - ۲۴ تير ۱۳۸۹
مطالعه ای پنج ساله توسط متخصصان سرطان در ایتالیا نشان داده است که میان اشعه الکترو مغناطیسی که پخش برنامه های رادیو واتیکان ایجاد می کند و آمار بالای ابتلا به سرطان در کودکان ساکن شمال شهر رم، پایتخت ایتالیا، ارتباط وجود دارد.

به گزارش تابناک به نقل از بی بی سی از آغاز بحث و جدل هایی که در این باره در دادگاه های ایتالیا در جریان بوده است، یک دهه می گذرد.

 دستور انجام تحقیق جدید از سوی یک قاضی صادر شده و توسط معتبرترین بیمارستان سرطان در ایتالیا انجام شده است.

یک گزارش سیصد صفحه ای نتیجه گیری کرده است که میان آمار مرگ و میر ناشی از سرطان که به طور غیرعادی بالا بوده است و تشعشعات ساطع از شصت فرستنده عظیم رادیویی ارتباط زیادی وجود دارد.

 واتیکان می گوید از نتیجه گیری محققان حیرت زده است و شواهد مغایر آن را ارائه خواهد داد.

شصت فرستنده بزرگی که در مرکز مجادلات قرار دارد، در قرن بیستم و روی مزرعه ای که متعلق به واتیکان و نزدیک پایتخت ایتالیاست، کار گذاشته شده است.

 از این فرستنده ها برنامه های رادیو واتیکان به سراسر جهان روی امواج کوتاه و متوسط پخش می شود. دیوید ویلی، گزارشگر بی بی سی در رم می گوید با گسترش استفاده از اینترنت، فن آوری به کار برده شده برای ارسال برنامه های رادیو واتیکان امری غیرلازم است.

در بسیاری از کشورهای کاتولیک جهان، شبکه های رادیویی برخی برنامه های رادیو واتیکان را از روی اینترنت و به صورت محلی پخش می کنند.

 مردمی که در نزدیکی فرستنده های رادیو واتیکان زندگی می کنند، ادعا کرده اند که امواج رادیویی، دریافت برنامه های تلویزیونی و سایر دستگاه های الکترونیکی آنها را مختل کرده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: