۰

پايگاه اطلاع‌رساني استاد «خسروشاهي» راه‌اندازي شد

پايگاه اطلاع‌رساني استاد سيد هادي خسروشاهي با طراحي و امكانات جديد در دسترس علاقه‌مندان و پژوهش‌گران حوزه و دانشگاه قرار گرفت.
کد خبر: ۱۸۴۰۴
۰۲:۳۳ - ۱۵ تير ۱۳۸۹

به گزارش خبرنگار «شیعه نیوز» اين پايگاه به آدرس به نشاني www.khosroshahi.net از بخش‌هاي مختلفي با طراحي و امكاناتي همچون؛ جستجو، چاپ (پرينت)، ارسال مطلب براي ديگران از طريق ايميل، امكان اظهارنظر درباره هر يك از مطالب تارنما در زير همان بخش و ... برخوردار است.
اين پايگاه داراي بخش‌هايي مانند كتاب‌ها، مقالات، مصاحبه، خاطرات، ويژه‌نامه و تماس با مديريت سايت است.
بخش كتاب‌ها از سه زيرمجموعه كتاب‌هاي فارسي، كتاب‌هاي عربي و دانلود كتاب تشكيل شده است. با ورود به بخش‌هاي كتاب هاي فارسي و عربي مي‌توانيد ضمن مشاهده تصوير روي جلد هر كتاب، شناسنامه، فهرست مطالب مندرج در هر كتاب و نيز متن هر كتاب را به طور كامل مطالعه كنيد. همچنين با ورود به بخش دانلود كتاب، متن كامل كتاب مورد نظرتان را مي توانيد با فرمت پي. دي. اف (pdf) دانلود كنيد.
بخش مقالات نيز به سه زير مجموعه مقالات سياسي، فرهنگي و تاريخي تقسيم شده است.
در اين قسمت به تفكيك موضوع مي‌توانيد مقاله‌هايي را كه به قلم استاد خسروشاهي به رشته تحرير در آمده است را مطالعه كنيد كه به عنوان نمونه مقالاتي درباره سيد جمال‌الدين حسيني اسدآبادي، امام موسي صدر، اخوان المسلمين و آيت‌الله كاشاني اشاره كرد.
همچنين بخش مصاحبه نيز به سه زير مجموعه سياسي، فرهنگي و تاريخي تقسيم شده است.
در اين بخش به تفكيك مي‌توانيد مصاحبه‌هايي كه رسانه‌هاي مختلف با استاد خسروشاهي كه درباره موضوعات مختلف از جمله امام خميني (ره)، علامه طباطبايي، سيد جمال‌الدين اسدآبادي، نواب صفوي و حركت‌هاي اسلامي معاصر جهان اسلام انجام داده‌اند، را مطالعه كنيد.
خاطرات نيز شامل يك بخش سه مجموعه‌اي است كه علما و مراجع، شخصيت‌هاي داخلي و شخصيت‌هاي بين‌المللي زيرمجموعه‌هاي آن را تشكيل مي‌دهند.
در بخش علما و مراجع مي‌توانيد مطالبي را درباره حضرات آيات امام خميني (ره)، آيت‌الله خويي، علامه طباطبايي، آيت‌الله اراكي، آيت‌الله كاشاني و ... مطالعه كنيد.
در بخش شخصيت‌هاي داخلي نيز مي‌توانيد مطالبي را درباره حضرات آيات قاضي طباطبايي، صدوقي، جمي و علامه ميرزا حسن مصطفوي، علي دواني، سراج انصاري و ... و همچنين شهيدان آيت‌الله مرتضي مطهري، آيت‌الله دكتر سيد محمد بهشتي، آيت‌الله دكتر مفتح، نواب صفوي، آيت‌الله سعيدي و ... و همچنين شخصيت‌هايي چون مهرداد اوستا، دكتر علي شريعتي، غلامرضا سعيدي، دكتر يدالله سحابي، مهندس مهدي بازرگان، دكتر سيد جعفر شهيدي، كيومرث صابري فومني، سيد مصطفي عالي‌نسب، صدر بلاغي و ... مطالعه كنيد.
در بخش شخصيت‌هاي بين‌المللي نيز مي‌توانيد مطالبي درباره آيت‌الله شهيد محمدباقر صدر، امام موسي صدر، اكرم زعتير، زينب الغزالي و برخي از رهبران جنبش‌هاي اسلامي معاصر و... مطالعه كنيد.
در بخش ويژه نامه هم مطالبي درباره شخصيت‌هايي همچون علامه طباطبايي، اقبال لاهوري، اشعار نزار قباني درباره مقاومت، علامه جلال‌الدين آشتياني، نواب صفوي، بهاييت و ... منتشر شده است.
از ديگر ويژه نامه‌هاي اين بخش مي‌توان به مصلح جهاني مهدي موعود (عج)، ديدگاه اهل سنت درباره مهدي منتظر(عج)، ميزگرد تقريب بين مذاهب اسلامي در مصر، شناخت مصر از درون نيز اشاره كرد.
كاربران براي برقراري ارتباط با مديريت اين تارنما مي‌توانند با رايانامه سيد محمود خسروشاهي به نشاني mahmood.khosroshahi@gmail.com در ارتباط باشند و نظرات، پيشنهادها و انتقادات خود به نشاني info@khosroshahi.org ارسال كنند.

استاد خسروشاهي در يك نگاه:

*زاد روز: 1317 ه. ش. تبريز (استان آذربايجان شرقي).
*تأليفات و آثار استاد ـ اعم از تأليف و ترجمه ـ به زبان فارسي و عربي (علاوه بر صدها مقاله در نشريات اسلامي ايران و جهان اسلام) بالغ بر 80 جلد است كه بيش از 50 جلد آنها تاكنون بارها در داخل و خارج چاپ شده و بعضي از آنها بيش از 30 بار تجديد چاپ شده است. علاوه بر تأليفات و ترجمه‏ها، 120 جلد كتاب ديگر نيز با تحقيق، توضيح و يا مقدمه و اشراف ايشان در ايران، ايتاليا، مصر، تركيه و ... چاپ و منتشر شده است كه از آن جمله مي توان به آثار زير اشاره كرد:
- ترجمه امام علي(ع) صداي عدالت انساني نوشته جرج جرداق در 5 جلد
- مجموعه آثار علامه طباطبايي در 21 جلد
- مجموعه آثار سيد جمال‌الدين اسد آبادي در 9 جلد
- مجموعه حركت‌هاي اسلامي معاصر در 6 جلد
- ترجمه آثاري از سيد قطب، محمد قطب، راشد الغنوشي، كليم صديقي، فتحي شقاقي و...
- اهل البيت(ع) في مصر، عبدالله بن سباء، قصة التقريب، مصلح جهاني و ...
* مؤسس مركز بررسي‌هاي اسلامي قم ـ در سال 1351 ـ مركز فرهنگي اسلامي اروپا، در ايتاليا (رم) ـ در سال 1360 ـ تأسيس دو ماهنامه به زبان انگليسي به نام‏هاي «انكوائري» و «افريكن ايونتس» و مجله‏اي هفتگي به زبان عربي به نام «العالم» در انگستان (لندن) ـ با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ـ و دوفصلنامه به زبان ايتاليايي به نام‌هاي «پيام اسلام» و «براي جهاني نو»
* سمت‌هاي اجرايي: نماينده امام خميني (ره) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سفير ايران در واتيكان، رييس نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در مصر (قاهره)، مشاور وزير امورخارجه و ...
* استاد حوزه، دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران و دانشكده روابط بين‌الملل وزارت امور خارجه

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: