۰

افزایش قابل توجه آمار سرقت در کشور

کد خبر: ۱۸۲۱۷
۱۰:۳۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۸۹

بر اساس آمار اعلام شده سرقت‌هاي مسلحانه طي سال 88 در كل كشور، 794 فقره مي‌باشد كه نسبت به سال گذشته160 فقره يعني 25 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار جامعه جهان به گفته منابع مطلع، استان‌هاي فارس و كرمان در سال 88 و 87 رتبه‌هاي اول و دوم را به خود اختصاص دادند. تعداد سرقت مسلحانه اين مناطق در سال 88 به ترتيب 31 و 72 درصد افزايش داشته است.

همچنين 26 درصد از كل سرقت‌هاي مسلحانه كشور در سال 88، مربوط به استان فارس بوده در حالي كه سهم استان كرمان از سرقت‌هاي مسلحانه كشور 17 درصد است.

بر اساس اين آمار، استان‌هاي اردبيل و خراسان شمالي با كاهش 100 درصدي سرقت‌هاي مسلحانه در سال 88، در رتبه 29 (آخرين رتبه) قرار گرفته اند.

استان‌هاي آذربايجان غربي، اردبيل، خراسان رضوي، خراسان شمالي، سيستان و بلوچستان، قزوين، كردستان، گلستان، همدان و شهر تهران نيز از مناطقي هستند كه جرم مزبور طي سال 88 نسبت به سال 87 در آنها كاهش داشته است.

اين در حالي است كه استان‌هاي تهران، اصفهان، بوشهر، خوزستان، سمنان، فارس، كرمان، كرمانشاه، گيلان، مازندران، مركزي، هرمزگان و يزد در اين خصوص روند افزايشي داشته اند.

گفتني است با وجود آن كه در سال 87 سرقت مسلحانه‌اي در استان‌هاي كهكيلويه و بويراحمد، لرستان، زنجان و چهارمحال و بختياري به وقوع نپيوسته است اما در سال 88 استان‌هاي مذكور به ترتيب تعداد 7، 4، 1 و 1 فقره سرقت مسلحانه روي داده است.

بر پايه اين گزارش، افزايش سرقت‌هاي مسلحانه طي سال 88 در استان‌هاي يزد (4 برابر)، تهران (2 برابر)، كرمانشاه و مازندران (بيش از 1 برابر) و گيلان و سمنان (1 برابر) است

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: