۰

مدارا بادختران بدحجاب در یک مرکز آموزشي

معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمي - کاربردي بر خلاف رسالت ذاتي خود، تنها با ورود پسران با پيراهن آستين کوتاه برخورد مي کند و دختران با هر پوشش و آرايشي مجاز به حضور در آن هستند.
کد خبر: ۱۸۱۲۱
۲۱:۰۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۸۹
به گزارش«شیعه نیوز»به نقل از آتي، معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمي ـ کاربردي در اقدامي جالب توجه از ورود پسران دانشجويي که ـ با پيراهن آستين کوتاه قصد انجام کارهاي اداري را دارند ـ جلوگيري و از سوي ديگر با ساير مظاهر بدحجابي دانشجويان مدارا مي کند.

البته اين اقدام به تنهايي قابل تقدير و پيگيري است چرا که معضل ورود بدحجابان به مراکز علمي از جمله مشکلاتي است که از سوي بسياري از گروه هاي دانشجويي و متدينين گوشزد مي شود ـ اما مشاهده اين امر که دختران دانشجو با مانتوهاي تنگ، رنگي و آرايش هاي غليظ و پسران با مدل موهاي به اصطلاح فشن و ابروهاي قيطاني ـ که مطلقا سنخيتي با محيط علمي و اداري ندارد ـ وارد اين مکان مي شوند تا حدي اعجاب انگيز است و اين سوال را در ذهن ايجاد مي کند که اين گزينش بر چه اساسي صورت مي گيرد.

از ديگر موضوعات جالب توجه معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمي ـ کاربردي اين است که مسئوليت حراست دانشجويان دختر و پسر مشترک است در حالي که طبق آئين نامه نظارتي مراکز دانشگاهي، مسئولان حراست بايد به تفکيک جنسيتي مشخص شوند لذا به همين دليل بسياري از تخلفات دختران در اين خصوص ناديده گرفته مي شود.

به نظر مي رسد ارائه تذکر از سوي مامور انتظامي مرد به دانشجويان دختر در خصوص بي حجابي يا بد پوششي در اين مرکز که جنبه نظارت و قانونگذاري دارد امري ناپسند است و شائبه هايي را در ذهن مراجعه کنندگان ايجاد مي کند که البته در اين خصوص تذکري به بانوان صورت نمي گيرد و فقط محدوديت ها در مورد آقايان اعمال مي شود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: