۰
اشاره ای کوتاه

اسامی مدینه و ادعای وهابیون

برای مدینه النبی(صلی الله علیه و اله)با جستجوی صورت گرفته میان متون مختلف بیش از 90 نام در نظر گرفته و استفاده می شده و می شود . در این میان 5 اسم اثرب – یثرب –تندر - یندر و معموره اسامی شهر تا پیش از هجرت رسول خدا (صلی الله علیه و اله) به آن بوده است که بیشتر مورد استفاده قرار می گرفته و در منابع ذکر شده است . ...
کد خبر: ۱۷۹۶۶
۱۱:۵۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۸۹
به گزارش«شیعه نیوز»به نقل از حج،مدینه اما اعتبار اصلی خود و از آن جمله نامش را از وجود شریف رسول الله الاعظم حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و اله) دارد که با هجرت خود به این شهر ، آنرا تقدس بخشید.

 از اسامی مدینه النبی (صلی الله علیه و اله) در منابع مختلف 85 مورد بمناسبت و عظمت وجود رسول الله (صلی الله علیه و اله) است که از آن تعداد این اسامی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است : شافیه – منارالاسلام – مبارکه – بلاطه – طابه – طیبه – بحره – بحیره – العرا – العاصمه – حرم رسول الله و مضجع رسول الله(صلی الله علیه و اله)

به هنگام ورود رسول خدا (صلی الله علیه و اله) به مدینه النبی در منطقه قبای کنونی دختران طایفه بنی نجار در استقبال از آن وجود مقدس این شعر را خواندند :

 طلع البدرعلینا من ثنیات الوداع- وجب الشکر علینا ما دعا لله الداع

جئت شرفت المدینه مرحبا یا خیرداع - یا محمد یا محمد یا محمد (صلی الله علیه و اله)

 آنچه تا به اینجا از آن نتیجه می گیریم و آن را نکته قابل توجه می خوانیم این مهم است که  پس عظمت از آن رسول خدا (صلی الله علیه و اله) است .

وهابیها می گویند: عظمت از سرزمین مدینه است و لذا چنین جسارت می کنند که العیاذبالله پیامبر مرده است و سودی نمی دهد ، مهم سرزمین مدینه است .

این گفته با همه ی موازین مخالف است و سازگار نیست حتی روایاتی را که به آن تمسک کرده اند . همانند : رسول خدا (صلی الله علیه و اله) فرمود : لاتشدوا الرحال الا الی ثلاثه مساجد مسجدی هذا و المسجد الاحرام و المسجد الاقصی . ( صحیح مسلم جلد 4 صفحه 102 – سیره اعلام النبلا ، ج 4 ، ص 291 )

روشن است که درروایت فوق کلمه مسجدی و مسجد الاحرام ، مضاف و مضاف الیه است و دراینجا کسب تعریف از رسول الله(صلی الله علیه و اله) و نیز الحرام کرده است که خود این، نشانه عظمت مضاف الیه ، و نه مضاف است.

 باید توجه داشت روایت فوق را شیخ صدوق و شیخ حر عاملی  نقل کرده اند و آنرا حمل بر کراهت نموده اند . (من لایحضره الفقیه ج یک ، صفحه 231 . وسایل شیعه ج 5 ص 257 )


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: