۰
درجریان سفر به قبرس؛

تأکیدپاپ بندیکت شانزدهم بر گفتگوی کلیساهای مسیحی با مسلمانان

پاپ بندیکت شانزدهم که از دیروز جمعه 14 خرداد ماه سفر خود را به قبرس، نخستین کشور ارتدکس ‌نشینی که پاپ به آن سفر کرده آغاز نموده بر اهمیت گفتگوی کلیساهای مسیحی و اسلام تأکید کرد.
کد خبر: ۱۷۸۹۰
۲۰:۳۴ - ۱۵ خرداد ۱۳۸۹
به گزارش «شیعه نیوز»به نقل از مهر و به نقل از یورونیوز، پاپ بندیکت شانزدهم در این سفر با رهبران ارتدکس قبرس دیدار کرد و مراسم عشای ربانی را به عنوان نخستین رویداد از برنامه های سفر خود برگزار کرد.

وی همچنین در فرودگاه قبرس درخت زیتونی را به نشانه ورود خود به این کشور کاشت.

این دیدار درحالی شکل گرفته است که پشت صحنه خشونت در منطقه تشدید شده و رژیم صهیونیسیتی به کاروان آزادی غزه حمله کرده است و در این میان رهبر کاتولیکهای جهان بر صبر، آرامش و برقراری گفتگو تأکید کرده است.

وی با تأکید بر اینکه گفتگوی بین ادیان و مذاهب از اهمیت بسیاری برخوردار است گفت: این گفتگو صرفاً میان کلیساهای ارتدکس و کاتولیک و مذاهب مختلف مسیحیت نیست بلکه پیگیری گفتگوها میان مسلمانان و مسلمانان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برخی از اعضای کلیسای ارتدکس قبرس منتقد سفر پاپ به قبرس بودند اما اسقف اعظم چریستوموس دومین مقام عالی رتبه کلیسای ارتدکس قبرس این منتقدان را به سکوت فراخواند.

اکثر جمعیت بخش یونانی‌نشین قبرس را پیروان کلیسای ارتدکس تشکیل داده‌اند. جامعه کوچکی از کاتولیکها نیز در این کشور زندگی می‌کنند و به طور کلی بحث درباره تمایزات یا مناقشات دینی به‌ندرت در این منطقه رخ می‌دهد.

تمایز کلیدی میان مسیحیان ارتدکس و کاتولیک این است که در دکترین کاتولیک تصریح می‌کند پاپهای رم قدرت مطلق بر تمام اسقفهای دیگر را دارند. این دو کلیسا به صورت رسمی در قرن یازدهم از هم جدا شدند، جدایی که از آن با عنوان جدایی بزرگ یاد می‌کنند.

کلیساهای ارتدکس قبرس‌تبار خود را به برخی از نخستین حواریون مسیح نسبت می‌دهد. براساس کتاب اعمال در متون مقدس مسیحی، پل از حواریون مسیح در سال 47 پس از میلاد همراه بارناباس بنیانگذار کلیسای قبرس، مارک از نویسندگان انجیل و از خویشاوندان بارناباس از قبرس دیدن کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: