۰

ورزشهای مورد تأکید اسلام

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با اشاره به اینکه ورزشهای شنا، تیراندازی و اسب سواری به عنوان ورزشهای اصیل اسلامی شمرده می‌شود، گفت: اسلام جدا از اهمیتی که برای جنبه نظامی این ورزشها قائل شده، بر مسئله سلامت جسم تأکید دارد.
کد خبر: ۱۷۶۷۹
۱۱:۲۷ - ۰۵ خرداد ۱۳۸۹
به گزارش«شیعه نیوز»به نقل از مهر،حجت الاسلام مهدی رستم نژاد قرآن پژوه و عضو هیئت علمی جامعة المصطفی اظهار داشت: ورزشهایی که مورد تأکید اسلام قرار گرفته تیراندازی، شنا و اسب سواری هستند، اما ممکن است براساس نیاز معاصر بتوان ورزشهای دیگری را به این فهرست اضافه کرد.
وی افزود: در دوران گذشته این ورزشها پراقبال بوده و از عوامل پیروزی در جنگها محسوب می شدند، از همین رو بسیار مورد تأکید قرار داشتند.
 
حجت الاسلام رستم نژاد تأکید کرد: اسلام، هم برگزاری مسابقات را در این سه رشته ورزشی مجاز دانسته و هم آموزش آنها را مورد تأکید و توصیه قرار داده و یادآور شده است که به کودکان این ورزشها را بیاموزید .
 
توجه اسلام به جنبه سلامتی ورزش
 
حجت الاسلام مهدی رستم نژاد همچنین اظهار داشت: جدا از جنبه نظامی که برای پیروزی و استقرار یک خاک لازم است، جنبه دیگری که اسلام ورزش را مورد تأکید قرار داده سلامت جسم و جان است.
 
وی همچنین گفت: نگاه اسلام و قرآن به ورزش به آماده نگاه داشتن جسم، تقویت و توانمندی آن اهمیت داده است و در کنار آن سلامت روح را در قالب اراده انسان، تمرکز انسان و مسائلی از این دست بیشتر مورد تأکید قرار داده است.


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: