۰

ممنوعیت حمل داروهاي كدئين‌دار برای حجاج عربستان

حجاجي كه مي‌خواهند حتي داروي خاص با تجويز پزشك همراه خود به عربستان سعودي داشته باشند لازم است كه قبل از تشرف به حج حتماً با پزشكان مشاوره كنند و در صورت نبود مشكل اقدام به حمل دارو به عربستان سعودي كنند.
کد خبر: ۱۷۳۹۸
۱۸:۵۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹
به گزارش«شیعه نیوز»به نقل از فارس، رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر از ممنوع بودن حمل هر نوع داروي كديين‌ دار، روانگردان و مشابه فرمول مواد مخدر توسط حجاج در سفر به عربستان خبر داد.

محمدتقي حلي‌ساز اظهار داشت: مأموران عربستان سعودي در بدو ورود حجاج در صورت داشتن هر نوع داروهاي كدئين دار و روانگردان با آنان برخورد خواهند كرد، گفت: حجاج بايد از حمل هر نوع داروي مشابه فرمول مواد مخدر نيز به جد پرهيز كنند كه در صورت مشاهده اين نوع داروها زائر بازداشت مي‌شود.

وي با بيان اينكه تا حال حاضر مقامات بهداشتي عربستان سعودي هيچ گونه ليست كامل و جامعي از داروهاي ممنوع به مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر ايران ارائه نكرده‌اند، افزود: در هر صورت حجاج از حمل 3 نوع داروي كدئين‌‌دار، روانگردان و مشابه فرمول مواد مخدر مانند «مرفين» خودداري كنند.

حلي‌ساز اظهار داشت: حجاجي كه مي‌خواهند حتي داروي خاص با تجويز پزشك همراه خود به عربستان سعودي داشته باشند لازم است كه قبل از تشرف به حج حتماً با پزشكان مشاوره كنند و در صورت نبود مشكل اقدام به حمل دارو به عربستان سعودي كنند.

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر خاطرنشان كرد: بر اساس قوانين عربستان سعودي استفاده و نگهداري هر داوري كه مخدر محسوب ‌شود اعم از محصولات كدئين دار و مرفين ممنوع است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: