۰

شیخ الازهر برکنار نشده است

علیرغم موج رسانه‌ای در داخل کشور مبنی بر برکناری احمد الطیب شیخ جدید الازهر و تعیین عبدالله الحسینی به جای وی، این خبر صحت ندارد.
کد خبر: ۱۶۸۸۸
۱۷:۴۲ - ۲۳ فروردين ۱۳۸۹

به‌ گزارش ‌مرکز‌ خبر ‌حوزه، عبدالله الحسینی به عنوان رییس دانشگاه الازهر انتخاب شده و احمدالطیب همچنان به عنوان شیخ الازهر به کار خود ادامه می‌دهد.

خاطرنشان می‌شود قبل از فوت طنطاوی شیخ سابق الازهر، دکتر احمد الطیب ریاست دانشگاه الازهر را به عهده داشت که پس از سه هفته، دکتر عبدالله الحسینی به این مقام منصوب شد.

دکتر عبدالله الحسینی در نخستین مصاحبه مطبوعاتی خود پس از تصدی این مسئولیت گفت: با شوون دانشگاه الازهر آشنا هستم و همان منش و روش دکتر احمد الطیب را ادامه خواهم داد.

لازم به ذکر است مسئولیتهای مهم دینی مصر همچون شیخ الازهر و رییس دانشگاه الازهر توسط رییس جمهور انتخاب می‌شود. مفتی مصر نیز که هم اینک شیخ علی جمعه می‌باشد توسط وزارت اوقاف تعیین می‌گردد.

دانشگاه الازهر بزرگترین و عالی‌ترین موسسه دینی مصر است که حدود هزار سال قبل در دوران فاطمیون تاسیس شده و هم اینک 450هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مانند فلسفه، اقتصاد، تاریخ، پزشکی، رایانه و کشاورزی در آن تحصیل می‌کنند.

شرط ورود به رشته‌های علوم انسانی این دانشگاه، حفظ کل قرآن مجید بوده و دانشجویان سایر رشته‌ها نیز طی تحصیل موظف به حفظ کل قرآن مجید می‌باشند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: