۰

تحریک دانش آموزان سعودی علیه شیعیان

من از حاکمان اولیه دولت عربستان سعودی هستم، وارد شهر کربلا شدم و حرم منتسب به حسین بن علی (رضی الله عنه) را خراب کردم، به همین دلیل شیعیان مرا کشتند.
کد خبر: ۱۶۸۷۶
۲۰:۰۲ - ۳۰ فروردين ۱۳۸۹
به گزارش«شیعه نیوز» به نقل از شیعه آنلاین، هیچ یک از مسئولان سعودی حتی در وزارت آموزش و پرورش کشور وهابی عربستان نمی‌تواند انکار کند که متون درسی دانش آموزان این کشور مملو از متون و عباراتی تحریک کننده بر علیه شیعیان و مسلمانان غیر وهابی است. مقامات ارشد سعودی طی چند سال اخیر و به ویژه پس از ضربه خوردن از شبکه تروریستی القاعده که ساخته و پرداخته خودشان بوده، رسما اعلام کردند که خواهان مبارزه جدی با اندیشه‌های افراطی هستند، اما متأسفانه با نگاهی گذرا به متون کتب درسی فعلی این دانش آموزان، به راحتی می‌توان فهمید این کتب همچنان پر از عبارات ضدشیعی و تحریک کننده است و می‌تواند هر یک از این دانش آموزان را  در آینده به یکی از تروریست ‌های القاعده تبدیل کند.

در اینجا برای نمونه به کتاب تاریخ سال سوم راهنمایی این دانش آموزان اشاره می‌کنیم. در برگه امتحانی که سوالات آن از این کتاب تاریخ استخراج شده و برای امتحان دادن در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است، پرسشی مطرح شده که فتنه انگیز بوده و احساسات ضدشیعی دانش آموزان وهابی را برمی انگیزد و آنان را از همان سنین کودکی و نوجوانی افرادی ضدشیعی تربیت می‌کند.

در سوال این امتحان از زبان یکی از حکام قدیمی عربستان چنین نوشته است: "من از حاکمان اولیه دولت عربستان سعودی هستم، وارد شهر کربلا شدم و حرم منتسب به حسین بن علی (رضی الله عنه) را خراب کردم، به همین دلیل شیعیان مرا کشتند". در مقابل این جمله، دانش آموزان باید نام این حاکم عربستان را در جای خالی پر کنند و به اصطلاح به این پرسش امتحانی پاسخ دهند.


در همین راستا پایگاه خبری شیعه آنلاین مدتی پیش مطلبی تحت عنوان "کتب درسی که پر از «بمب‌های فقهی» هستند" منتشر کرد و در آن موضوع مملو بودن کتب درسی دانش آموزان عربستانی از این گونه عبارات را بیان کرد. در بخشی از آن مطلب چنین آمده بود: متون کتب درسی در کشور عربستان سعودی باعث تشکیل اندیشه افراطی نزد اکثر افراط گرایان تروریست در سراسر جهان شد. آن تروریست‌هایی که اعضای گروهک‌ها و شبکه‌های تروریستی جهان که خود را «اسلامی» می‌نامند، را تشکیل می‌دهند.

اصلا تعجب نکردم وقتی داشتم برخی کتب درسی دانش آموزان عربستانی را که پر از بمب و مین‌های فقهی هستند را مطالعه می‌کردم، زیرا به طور طبیعی پیش بینی می کردم که این کتب درسی سرشار از اینگونه احادیث و متون دینی تحریک کننده باشند. بر هیچ کس پنهان نیست که این احادیث و متون دینی تحریک کننده، باعث هموار شدن مسیر افراد برای تبدیل شدن به افرادی تروریست، عقب مانده و افراط گرا می‌شوند.

متأسفانه آنان با رفتار خود اسلام و مسلمانان را به مرادف تروریسم و تروریست تبدیل کردند. من به جای تعجب، بیشتر نگران آینده هستم زیرا اگر چنین پیش برویم، تمام دانش آموزان فعلی، در آینده که به دانشگاه می‌آیند، با خود اندیشه‌های تروریستی، افراطی، تنفر از دیگران، تکفیر دیگر اندیشه‌ها و غیره حمل می‌کنند. بدون شک سفر این دانش آموزان برای ادامه تحصیل در دیگر کشورهای جهان، مشکل و خطر را مضاعف می‌کند زیرا فاصله نوع اندیشه به قدری زیاد می‌شود که دیگر مرز میان آن دو قابل درک نیست و به راحتی نمی توان آن را مشخص کرد.

متأسفانه در حال حاضر مرز واقعی میان آموزش دینی با آموزش غیر دینی موجود در مدارس از بین رفته و متون درسی موجود در کتب مدارس به گونه‌ای مملو از متون دینی است که گویا دانش آموز در حال تحصیل در مدرسه‌ای دینی است. علاوه بر آن این متون به گونه هستند که گویا برای آن مهیا شده که دانش آموزان را به افرادی آماده نبرد تبدیل کنند. همه چیز در این متون درسی با یکدیگر مخلوط شده‌اند. سخن از ثروت نفت و نعمت الهی، وجود کعبه و سرزمین مقدس و رضایت خداوند از مردم و غیره، همه و همه در هم آمیخته شده تا به اصطلاح یک غذای کامل آموزشی برای دانش آموزان تهیه شود تا با خوردن به شکل مطلوب رشد کنند.

بی شک این گونه در هم آمیختن موضوعات، اشتباهی خطرناک است که در آینده باعث ایجاد ضرر و آزار و اذیت می‌شود. این مسأله به واقع ما را بر آن میدارد که در همین زمان، ناقوس خطر را به صدا در آوریم و برای تغییر فرهنگ و خط مشی تحصیلی و متون درسی موجود در کتب این دانش آموزان دست بکار شویم تا به اصطلاح جلوی شستشوی افکار این کودکان و نوجوانان را بگیریم و به جای آن افکار و اذهانشان را به گونه‌ای بشوئیم که خالی از این گونه اندیشه های افراطی و انحرافی شود. این افکار و اذهان باید به بستری تبدیل شوند که به راحتی آراء و نظرات متمدن و همسو با عصر حاضر را بپذیرند و رو به جهان باز باشند.


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: