۰

يک بام و دو هواي الازهر براي پذيرش دانشجوي ايراني

شيخ الازهر که پس از درگذشت محمدطنطاوي شيخ پيشين اين دانشگاه به اين مقام رسيده است اعلام کرد از بازگشت دانشجويان ايراني براي تحصيل در موسسات الازهر استقبال مي کند.
کد خبر: ۱۶۶۴۵
۱۱:۲۲ - ۱۱ فروردين ۱۳۸۹

به گزارش«شیعه نیوز»به نقل از البرز و پايگاه اينترنتي روزنامه الوطن از قول احمد الطيب نوشت که او از بازگشت دانشجويان ايراني براي تحصيل در موسسات الازهر استقبال مي کند و با اين امر هيچ مخالفتي ندارد. الطيب افزود اگر ايران درخواست کند دانشجويانش براي تحصيل در موسسات دانشگاه الازهر بازگردند ،موافقت خواهيم کرد واز انها استقبال مي کنيم زيرا الازهر اصلا بين سني و شيعه فرقي قائل نيست ماداميکه همه شهادتين را بگويند. وي افزود الازهر تلاشهاي فراواني براي تقريب بين مذاهب اسلامي بويژه بين سني و شيعه به عمل مي اورد و هدف از اين تلاشها تحقق وحدت امت اسلامي است تا بتوان با خطرات و چالشهاي متعدد مقابله کرد.
گزارش البرز حاکي است اين در حالي است که محمد البري عضو جبهه علماي الازهر با احتياط در قبال اظهارات شيخ الازهر درباره شيعيان تاکيد کرد با تدريس مذهب جعفري در الازهر مخالف است. البري به الوطن گفت پيش از اغاز پذيرش گفتگو بين سني و شيعه اموري وجود دارد که بايد انجام شود. وي خاطر نشان ساخت با گسترش انديشه شيعي در مصر مخالف است.
اين گزارش مي افزايد جمهوري اسلامي ايران به عنوان يکي از حاميان جدي وحدت ملل اسلامي از مدتها پيش طلاب ديني از ديگر کشورهاي جهان را در ايران پذيرفته و به انان خدمات شاياني ارائه کرده است
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: