۰
علی الادیب:

مدارک محکمی درباره دستکاری آرا به نفع علاوی

کد خبر: ۱۶۵۴۳
۱۲:۰۱ - ۰۵ فروردين ۱۳۸۹
یک عضو شاخص ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی نخست وزیر عراق تاکید کرد ما مدارک و دلایل محکمی در اختیار داریم که دستکاری در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر به نفع ائتلاف العراقیه را اثبات می کند و از حق خود هرگز چشم پوشی نخواهیم کرد.
علی الادیب عضو شاخص ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی نخست وزیر عراق در گفتگوی اختصاصی با مهر درباره درباره نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق و تغییرات مکرر و جابجا شدن جای ائتلاف العراقیه و دولت قانون با یکدیگر با شمارش آرای جدید گفت : ما نیز از طریق رسانه ها  به صورت لحظه به لحظه،  اطلاعاتی از کمیسیون عالی انتخابات دریافت کرده ایم ، هنوز زود است که بتوان تمام میزان شمارش آرا را تکمیل کرد و در نتیجه مشخص شود که کدام فهرست، پیشتاز است.
وی افزود : در روزهای آینده، فهمیدیم که دولت قانون و العراقیه یا آرایشان با هم برابر است یا اختلاف بسیار اندکی با هم دارند، منتظر پایان یافتن شمارش آرا و اعلام نتایج نهایی انتخابات هستیم.
از علی الادیب سئوال شد ولی یک روزنامه چاپ بغداد از شمارش 99 درصد آرا و پیشتازی فهرست العراقیه خبر داده است که وی گفت : من از نتایج جدید اطلاع ندارم، تا روز گذشته، آرا و تعداد کرسی های ائتلاف دولت قانون و العراقیه به یکدیگر نزدیک بود.
وی درباره مخالفت کمیسیون عالی انتخابات با درخواست نوری المالکی نخست وزیر عراق و بسیاری از گروههای سیاسی برای بازشماری آرا به صورت دستی تصریح کرد : ما با مدارک و دلایل محکم ثابت کرده ایم که دستکاری در آرای انتخاباتی به نفع فهرست العراقیه صورت گرفته است، و آنها باید به این مدارکی که ما ارائه کرده ایم، باید پاسخ دهند.
ادیب اظهار داشت : ما معتقدیم اگر اجرای این درخواست برای کمیسیون سخت است، می تواند آن را به چهار استان که درباره آن شک و تردید داریم، منحصر کند و آرای این چهار استان را بازشماری کند، کمیسیون می تواند از بغداد شروع کند و اگر ثابت شود که در بغداد تقلب گسترده ای صورت گرفته است، آن گاه می تواند عملیات بازشماری آرا را به استانهای دیگر هم بکشاند.
وی خاطر نشان کرد : آنها نمی توانند به درخواست ما توجهی نکنند، ما راه حلها و جایگزینهایی را به کمیسیون انتخابات پیشنهاد داده ایم.
عضو شاخص ائتلاف دولت قانون گفت : ما می خواهیم به مردم اطمینان دهیم که امانتدار رای آنها هستیم، و کمیسیون انتخابات باید درباره نتایج شفاف سازی کند و  نباید آرای آنها دستکاری شود.
 علی الادیب در پایان تصریح کرد هیچ گروه به تنهایی نمی تواند دولت تشکیل دهد و برای تشکیل دولت به ائتلاف با گروههای دیگر نیاز است و رایزنی های دولت قانون همچنان در این زمینه ادامه دارد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: