۰

توطئه آمريكا و انگليس براي جلوگيري از بازشماري آرا در عراق

پايگاه عراقي "نهرين نت " فاش كرد كه سفراي آمريكا و انگليس به اعضاي كميته عالي انتخابات متعهد شدند كه در مقابل هرگونه فشار يا تهديدي كه در نتيجه مخالفت اين كميته با شمارش آرا صورت بگيرد، از آنها حمايت و پشتيباني خواهند كرد.
کد خبر: ۱۶۵۲۱
۱۳:۴۴ - ۰۳ فروردين ۱۳۸۹
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از "العالم "، سفراي آمريكا و انگليس در بغداد بامداد يكشنبه در تماس با شماري از اعضاي كميته عالي برگزاري انتخابات عراق، به صراحت از آنها خواستند كه توجهي به درخواست‌هاي جلال طالباني رييس جمهوري و نوري المالكي نخست وزير درباره بازشماري آرا توجهي نكنند.

پايگاه خبري "نهرين نت " به نقل از يك منبع آگاه در اين كميته نوشت: سفارتخانه‌هاي انگليس و آمريكا به اعضاي كميته عالي انتخابات متعهد شدند كه در مقابل هرگونه فشار يا تهديدي كه در نتيجه مخالفت اين كميته با شمارش آرا صورت بگيرد، از آنها حمايت و پشتيباني خواهند كرد.
بنابراين گزارش، كريستوفر هيل سفير آمريكا در بغداد با فراخواندن يكي از اعضاي كميته عالي برگزاري انتخابات به او اعلام كرد كه واشنگتن مخالف بازشماري آرا است و در صورت مخالفت اين كميته با شمارش مجدد آرا، از همه اعضاي اين كميته در مقابل هرگونه تهديدات اداري و سياسي در آينده حمايت خواهد كرد.
اين منبع آگاه افزود: برخي از اعضاي اين كميته تضمين‌هايي را براي دريافت پناهندگي سياسي در آمريكا در صورت روي دادن هرگونه حالت فوق‌العاده براي آنها دريافت كرده‌اند.
نهرين نت در ادامه اين گزارش اين سوال‌ها را درباره سامانه الكترونيكي كميته مطرح كرده است:
چه شركتي رايانه‌هاي مورد استفاده در انتخابات را وارد عراق كرده و صاحبان اين شركت چه كساني هستند؟
نام شركتي كه برنامه انتخابات را در اين كامپيوترها نصب كرده است، چيست؟
ناظر كل سامانه الكترونيكي كه در كامپيوترها نصب شده است، كيست؟ مليت او چيست، آيا او عراقي است؟ ميزان استقلال او از نظرسياسي تا چه اندازه‌اي است و آيا او بي طرف است؟
چه كسي رمز ورود به برنامه انتخاباتي و اطلاعات انتخابات، را در اختيار دارد؟
چه سامانه‌اي براي جلوگيري از هك شدن رايانه‌هاي كميته عالي مستقل انتخابات، مورد استفاده قرار گرفته است؟
آيا مواردي درباره تلاش براي هك كردن برنامه انتخابات ثبت شده است؟ اين موارد چند بار و از كدام مناطق جغرافيايي بوده و آيا از داخل عراق و يا خارج از اين كشور بوده است؟
آيا اين اطمينان حاصل شده است كه تلاش براي هك كردن اطلاعات داخل رايانه‌ها، همگي با شكست مواجه شده يا آن كه برخي از اين موارد با موفقيت همراه بوده، در اين صورت حجم اين نفوذ و تاثير آن بر نتايج انتخابات تا چه اندازه بوده است؟
نهرين نوشت: همه اين سوال‌ها براي كميته عالي انتخابات مطرح شده است، بنابراين فرج حيدري رييس كميته عالي برگزاري انتخابات بايد با توجه به اشكالات مطرح شده، به آنها پاسخ گويد.
حيدري هنگامي كه در پاسخ به درخواست مالكي و طالباني براي بازشماري آرا به سادگي مي گويد: "اگر به آخرين فن آوري‌ها اطمينان نداريد، چگونه به قلم و كاغذي كه يك فرد مي نويسد اطمينان داريد "، اين مساله بديهي را فراموش كرده است كه "تقلب از طريق فن آوري و رايانه بسيار ساده‌تر از تقلب در كاغذ و برگه‌هايي است كه افراد آن را مي‌نويسند ".
در اينجا اين سوال باقي مي‌ماند كه آيا سفارتخانه‌هاي آمريكا و انگليس كه در پس پرده "كودتاي بعثي‌ها " و بازگشت آنها از طريق رايانه‌هاي كميته انتخابات عراق قرار دارند، همان عاملان و حاميان اقدام فرج حيدري در به چالش كشيدن خواست ميليون‌ها عراقي و رييس جمهوري و نخست وزير عراق هستند؛ تا زمينه "كودتاي انتخاباتي " را به نفع بعثي‌ها پيش ببرد و نتايج شمارش آرا بدون هيچ بحثي به نفع فهرست العراقيه قطعي شود؟!
پاسخ اين سوال به سادگي از ديدارهاي فشرده روزانه كريستوفر هيل سفير آمريكا و "جان جنكينز " سفير انگليس در روزهاي شنبه و يكشنبه با اعضاي ارشد فهرست العراقيه براي مقابله با هرگونه تحول يا مساله‌اي كه ممكن است آنها را غافلگير كند، قابل درك است. همچنين حجم دخالت‌هاي اين دو سفير و تماس‌هاي آنها و اعضاي سفارتخانه‌هاي آمريكا و انگليس با اعضاي كميته عالي انتخابات در 48 ساعت گذشته، پاسخي براي اين سوال است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: